شناسهٔ خبر: 22027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌ گيلان:

اعتبارات استانی پاسخگوی خرید اراضی اطراف فرودگاه رشت نیست/ خرید اراضی٬ اعتبارات ملی می‌طلبد

فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: برای توسعه فرودگاه رشت طی ۳۰ سال آینده دست‌کم به ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف این فرودگاه نیاز داریم اما اعتبارات استانی پاسخگوی خرید این اراضی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه استان گیلان، فتاح رضوانی در گفت‌وگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کمبود اراضی برای توسعه فرودگاه رشت، گفت: این فرودگاه در سال ۱۳۴۷ در مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته و راه‌اندازی شده است. برای توسعه این فرودگاه طی ۳۰ آینده دست‌کم به ۱۶۰ هکتار زمین نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشت منطقه‌ای جنگلی، زراعی و سرسبز است، این ۱۶۰ هکتار اراضی حداقل خواسته برای توسعه فرودگاه رشت به شمار می‌آید. در حقیقت این اراضی مورد نیاز اکنون مالکانی دارند که آنان هم به دلیل واقع شدن فرودگاه در این محدوده امکان فروش یا ساخت آن را ندارند. بنابراین اگر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای خرید این اراضی اقدام کند فرصت مناسبی برای توسعه فرودگاه و نیز مالکان این اراضی فراهم می‌شود. البته برخی افراد بدون مجوز اقدام به ساخت خانه‌هایی در این اراضی کرده‌اند.

مدیرکل فرودگاه رشت عنوان کرد: اعتبارات استانی پاسخگوی خرید این اراضی نیست بلکه خرید آن‌ها مستلزم صرف اعتبارات ملی است. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم که در گام نخست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وارد عمل شود. در گام دوم باید نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی حمایت کنند.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی فرصت ارایه خدمات به یکصد پرواز شبانه‌روزی در این فرودگاه فراهم است در حالی که حدود ۷۰ پرواز در هفته صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما