شناسهٔ خبر: 22029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس جمهوری صورت گرفت؛

امضای توافق همکاری احداث آزاد راه کرمان – بندرعباس

مراسم امضای توافق همکاری برای احداث آزاد راه کرمان – بندرعباس میان وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی در همايش توسعه و سرمايه‌گذاری استان كرمان در حضور رییس‌ جمهوری به امضای علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر بخش‌ خصوصی رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کرمان، علی نورزاد در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با بیان این‌که با ساخت این آزادراه مسیر «کرمان – بندرعباس» حدود ۱۳۶ کیلومتر کوتاه می‌شود، گفت: قرارداد مشارکت آزادراه «کرمان –بندرعباس» به طول تقریبی ۳۶۰ کیلومتر، بین وزارت راه و شهرسازی، نمایندگی شرکت ساخت و توسعه‌ حمل و نقل زیربناهای کشور و با مشارکت یک شرکت خصوصی امضا و مقرر شد این آزادراه طی ۵ سال ساخته شود و برای دوره‌ی ۳۰ ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت این آزادراه علاوه بر تأثیر در مصرف بهینه‌ سوخت و کاهش مدت‌زمان سفر، در ایمنی نیز نقش بسیار اساسی دارد.

وی با بیان این‌که این آزادراه حدود ۳۳ تا ۳۵ درصد از ترافیک محور «کرمان – سیرجان – بندرعباس» را جذب می‌کند، گفت: از زمان شروع بهره‌برداری این آزادراه که امیدواریم سال ۱۳۹۹ باشد، حدود ۵۳۰۰ وسیله‌ نقلیه‌ سبک و سنگین عبور می‌کنند که معادل سواری آن، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ خودرو است.

معاون وزیر راه افزود: شروع آزادراه، از ۱۶ کیلومتری «بندرعباس –میناب» است و تا دوراهی کارخانه‌ سیمان کرمان خاتمه پیدا می‌کند.

وی برآورد اعتبار مورد نیاز این آزادراه را حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: این آزادراه که از مسیرهای ترانزیتی اصلی کشور خواهد بود، در آینده می‌تواند با توجه به مسیرهایی که داریم، جنوب را به شمال وصل و این کریدور را تکمیل کند.

معاون وزیر راه افزود: ساخت این آزادراه در عین حال پیچیدگی‌های خاصی دارد و از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور می‌گذرد.

وی ادامه داد: برای ساخت این آزادراه، ۱۳ دستگاه تونلِ دوقلو به طول حدود ۱۱ کیلومتر، ۳۵ دستگاه پل به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۸ تقاطع غیرهم‌سطح نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی انعقاد ساخت این آزادراه را هدیه‌ای به مناسبت میلاد امام حسین (علیه‌السلام) و اعیاد شعبانیه به مردم کرمان دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی یک‌سال مطالعات ساخت این آزادراه تکمیل و ظرف چهار سال ساخته شود.

نظر شما