شناسهٔ خبر: 22044 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن مطرح كرد:

نگاه مشتری‌مداری در گرو رویكرد بازرگانی و تجارتی

پورسیدآقایی مدیر عامل شركت راه آهن با تاكید براینكه نگاه راه آهن بایستی مشتری مداری باشد اعلام كرد: اقدام در جهت جذب مسافر بیشتر و ارائه خدمات با كیفیت از جمله وظایف ادارات كل راه آهن است به این معنا كه با دوری از نگاه حاكمیتی؛ در جهت رفع مشكلات در حوزه مسافران و برآورده كردن انتظارات آنها پیش قدم شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت راه آهن در جلسه شورای اداری اداره كل راه آهن كرمان با بیان اینكه راه آهن باید با رویكرد بازرگانی و تجاری اداره شود، گفت: استفاده از رویكرد بازرگانی علاوه بر كسب درآمد در بخش بار و مسافر می تواند منجر به افزایش تعداد مشتریان شود .

وی افزود: در این راستا بایستی از روش حاكمیتی بودن فاصله گرفته و نقش طراحی، نظارت و كیفیت در ساخت را در پروژه های عمرانی بیش از پیش افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جذب مشتری بیشتر برای راه آهن تصریح كرد: جذب بار بیشتر و همچنین جلب و جذب مسافر یكی از اهداف اصلی راه آهن است اما متاسفانه در بخش مسافر روند كاهشی را طی می كنیم كه این امر نیاز به ارائه خدمات با كیفیت، ایمنی بالا و ناوگان مناسب دارد.

وی با اعلام اینكه در حال حاضر راه آهن می تواند با كمك و همكاری شركت ها و كارخانه های فولادسازی و زغال اقدام به كسب درآمد كند، اضافه كرد: امروز وظیفه راه آهن پیگیری برای ایجاد روابط همكاری با این صنایع است تا از طریق آنها بتواند به اهدافی چون جذب بار بیشتر، همكاری برای ساخت راه آهن و غیره دست پیدا كند.

پور سید آقایی باتاكید براینكه نگاه راه آهن بایستی مشتری مداری باشد افزود: امروز وظایف اداره كل های راه آهن این است كه در جهت جذب مسافر بیشتر و ارائه خدمات با كیفیت به آنان اقدامات اساسی انجام دهند به این معنا كه با دوری از نگاه حاكمیتی؛در جهت رفع مشكلات در حوزه مسافران و برآورده كردن انتظارات آنها پیش قدم شویم .

مدیر عامل شركت راه آهن با اشاره به كمبود بودجه های عمرانی تصریح كرد: با این وجود برای برخی هزینه ها بایستی به دنبال كسب درآمدهای غیر عملیاتی باشیم كه این امر میتواند به برخی از هزینه های درون اداره كل كمك كند.

به گفته وی راه آهن می تواند از طریق تخفیفات بازرگانی ، شركت های فولادی و كارخانجات را برای جابه جایی بارهای خود ازطریق راه آهن تشویق كند .

پور سید آقایی در ادامه این جلسه به مشاركت شركت گل گهر و راه آهن برای ساخت خط كرمان – سیرجان اشاره كرد و افزود: این اولین كار مشاركتی راه آهن است بطوریكه شركت گل گهر با پرداخت ۶۵ درصد هزینه و راه آهن با ۳۵ در صد هزینه این خط را ساخته و راه آهن تنها طراحی، نظارت بركیفیت ساخت را بر عهده دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با پیش بینی اتمام این خط در سال ۹۸خاطر نشان كرد: با ساخت خط توسط این شركت، درآمدهای حاصل از حق دسترسی تا ۱۰ سال ، متعلق به شركت گل گهر است.

نظر شما