شناسهٔ خبر: 22045 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نمایشگاهی برای فردا

پوستر رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حركت به سوی اقتصاد باز، بكارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف است.

توفیق در دستیابی به این هدف، نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های دولتی در بازارهای مختلف است كه یكی از سكوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی نمایشگاه ها است.

نمایشگاه مركزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است. مشاركت در نمایشگاه باعث می شود تا توانمندیهای واحدها و بنگاه های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته شده و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم شود.

نمایشگاه محلی جهت به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یك منطقه یا كشور در زمینه های مختلف است،همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدید كنندگان می شود.

در جهان امروز به طور كلی نمایشگاه ها صرفا به خاطر اهداف تجاری برگزار نمی شود. به همین دلیل، میزان موفقیت یك نمایشگاه را با ارزش قراردادهایی كه در طول برپایی منعقد می شود، ارزیابی نمی كنند، چرا كه دستاوردهای یك نمایشگاه وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است كه در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه داران و تجار صورت می گیرد.

ایجاد تفاهم و دوستی و گفتگو میان ملت ها از جمله این دستاوردها است. امروز اغلب كارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی، نمایشگاه را از مهمترین شیوه های بازاریابی تلقی می شود. بازده مستقیم شركت در نمایشگاه چندین برابر هزینه های انجام شده و نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر از روش های تبلیغی دیگر است.

نمایشگاه را می‌توان تبلیغ زنده هم نامید چرا كه در نمایشگاه عواملی چون تولیدكننده، توزیع‌كننده، مصرف‌كننده و كالا و خدمات در یك زمان و مكان مناسب گردهم می‌آیند. اغلب كارشناسان تبلیغات و بازاریابی، نمایشگاه‌های بین‌المللی را از مهمترین ابزارهای بازاریابی تلقی می‌كنند و با ذكر دلایلی ثابت می‌كنند كه بازده مستقیم شركت در یك نمایشگاه چندین برابر هزینه‌های انجام شده برای آن است و نتایج آن نیز بسیار چشمگیر‌تر از دیگر روش‌های تبلیغی است.

در نمایشگاه شركت‌ها فرصتی را برای دیدار حضوری با مشتریان پیدا می كنند وهمچنین فرصت‌های بیشماری برای تحقیق و بررسی وضعیت بازار، دیدار با رقبا و تماشای آخرین دستاورد‌ها در زمینه‌های گوناگون وجود دارد و این یعنی خریدار بالقوه‌ای كه از نمایشگاه بازدید می كند، درواقع این فرصت را دارد تا محصولات را از نزدیك ببیند، لمس كند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در حالی برگزار می شود كه صنعت ریلی در حال به انجام رساندن قراردادهایی است كه در دوران پسافرجام منعقد كرده و عملیاتی نمودن آن را آرام و با حركتی متین شاهد بوده و هستیم، باشد كه این نمایشگاه بتواند در راستای اهداف و وظایف خود ضمن نشان دادن آخرین تكنولوژی های روز، توانمندی های بخش های مختلف كشور را نیز به منصه ی ظهور رساند.

نظر شما