شناسهٔ خبر: 22051 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری «اولین دوسالانه معماری تهران» در خانه وارطان

پوستر «اولین دوسالانه معماری تهران» فردا پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه در خانه وارطان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نمایشگاه «اولین دوسالانه معماری تهران» که از روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان)برگزار می‌شود، آثاری همچون «تکامل» کار مشترک مهران قالقی و امین صادقی به همراه مایکل هنسل و یک گروه بزرگ از محققان، «مشاع» اثر گلناز عباسی، «معماری در مقیاس‌های چندگانه» اثر سمانه معافی، «نشریه نام» اثر ارشیا اقبالی، «پیاده» از لنا وفایی، «چیدمان تعاملی» اثر مانی نیلچیانی، «زخم» از علی پناهی، «ریبا»، «شهر پس از نفت»، «تصویرسازی در معماری و شهر» به نمایش در می‌آیند.

در این دوره علاوه بر نمایش آثار معماران و پژوهشگران ایرانی، سه مجموعه از آثار پژوهشگران و معماران خارجی  به  نمایش درمی‌آید. دو نمایشگاه «شهر پس از نفت» و «جایزه ریبا» پروژه‌های بزرگی هستند که در دنیا به نمایش درآمده‌اند و با استقبال خوبی هم مواجه شده‌اند. از سوی دیگر نمایشگاه آثار سم جکوبی (Sam Jocoby) اتفاق مهمی است که در فصل اول بینال صورت می‌گیرد. او استاد معماری مدرسه  AA  لندن است که به تازگی کتابی منتشر کرده است. کتاب «تصویرسازی در معماری و شهر» دو هفته است که در لندن منتشرشده و قرار است این استاد معمار برای معرفی کتاب و صحبت با معمارهای ایرانی در طول دوسالانه معماری به ایران سفر کند.

«اولین دوسالانه معماری تهران» به دبیری دکتر حامد مظاهریان به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از ۲۵ اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برپا است. /

نظر شما