شناسهٔ خبر: 22074 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دیدار معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از آذربایجان غربی

جاده‌های اقتصادی آذربايجان غربی اثربخش در تحقق اقتصاد مقاومتی

نشست معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی از محور اروميه- سرو، جاده خوی- رازی و محور پيرانشهر- نقده تمرچين به عنوان مهمترين جاده‌های اقتصادی آذربايجان غربی در مسير توسعه صادرات غيرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت زیرساختهای حمل و نقل زمینی استان در شكوفایی اقتصاد منطقه اظهار كرد: طرح‌های ساخت و توسعه محورهای خوی- رازی و پیرانشهر- نقده- تمرچین به عنوان پروژه های تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی جزء پروژه های پیشنهادی برای مصوبات سفر ریاست جمهوری در روزهای آتی است.

امیر امینی از تكمیل ۳۰ كیلومتر از پروژه ارومیه- نازلو- سرو تا پایان امسال خبر داد و گفت: مشكل معارض ملكی به طول سه كیلومتر در حدفاصل کیلومتر ۳۰ الی ۴۰ این محور با تامین ۱۳۰ میلیارد ریال رفع می شود.

معاون برنامه ریزی و حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر مشاركت سرمایه گذاران بخش خصوصی در تكمیل آزادراه ارومیه- تبریز تاكید كرد و ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن ارومیه- تبریز باید همزمان با ساخت آزادراه ارومیه- تبریز طراحی و اجرا شود.

احداث راه آهن ارومیه- تبریز برای اقتصاد آذربایجان غربی حیاتی است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر توسعه زیرساختهای حمل و نقل آسان و ایمن در آذربایجان غربی تاكید كرد و گفت: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی در جاده ابریشم ، استانداردسازی محورهای ارتباطی از جمله ساخت راه آهن ارومیه- تبریز و آزادراه بازرگان- تبریز برای اقتصاد استان حیاتی است.

قربانعلی سعادت با بیان اینكه بستر مشاركت سرمایه گذاران خارجی در طرح های ساخت راه آهن مراغه – ارومیه و احداث راه آهن ارومیه- تبریز فراهم است، تصریح كرد: اجرای طرح راه آهن ارومیه- تبریز، تحول چشم گیر در تمامی حوزه های اقتصادی و اجتماعی استان ایجاد خواهد كرد.

وی، طرح ایمن سازی جاده سردشت- مهاباد را از طرح های استراتژیك جنوب استان عنوان كرد و افزود: افزایش ایمنی این محور مطمئنا در كاهش آمار تصادفات جاده ای استان بسیار اثربخش خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با استاندار اذربایجان غربی دیدار كردند. مدیركل راه و شهرسازی استان در این دیدار اطلاعات لازم از پروژه های مهم راهسازی استان را ارائه دادند.

نظر شما