شناسهٔ خبر: 22115 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جنتی در رونمایی از لوگو و کتاب مشهد ۲۰۱۷ مطرح کرد؛

نشان مشهد ۲۰۱۷؛ نخستین گام معرفی ظرفیت‌های ایران به جامعه بین‌المللی/ معرفی و استفاده از نشان برگزیده مشهد ۲۰۱۷ در تمامی سطوح کشور

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی در رقم زدن بزرگ‌ترین رویداد فرهنگ جهان اسلام در شهر مشهد و انتخاب آن شهر در سال ۲۰۱۷ از طرف سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی اظهار امیدواری کرد تا فعالیت‌های همزمان استانداری و وزارت راه و شهرسازی مقدمه‌ای شود برای آشنایی جامعه بین‌المللی با رویدادی که قرار است در دی‌ماه آینده (سال۲۰۱۷ ) در مشهد رخ دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از لوگوی برتر و کتاب برگزیده مشهد ۲۰۱۷ که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جمعی از استانداران و مسئولان ملی و استانی در شهر مشهد برگزار شد ضمن تبریک ایام شعبانیه گفت: تشکر می‌کنم از جناب استاندار که همت کردند و شورای برنامه‌ریزی ۲۰۱۷ را در این استان مدیریت می‌کنند. همچنین تشکر می‌کنم از دکتر حناچی و همکاران وی در وزارت راه و شهرسازی که سبب شدند بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در این شهر اتفاق بیفتد. مشهد به برگزاری چنین مسابقه‌ای طراحی چنین نشانی نیاز داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جا داشت که چنین نمادی طراحی شود که با تلاش‌های مسئولان معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی این اتفاق رخ داد و خوشبختانه از این اثر باارزش رونمایی شد.

جنتی با تاکید بر قدردانی از صاحب اثر در خلق اثری بین المللی ادامه داد: امیدوارم این اثر نهایی در همه نمادهایی که ما در شهر مشهد، در استان خراسان‌رضوی و بطور کلی در سطح کشور به کار می‌بریم مورد استفاده قرار بگیرد؛ در همه سربرگ‌ها، تابلوها و نشان‌ها استفاده شده و خوب و شایسته در بین مردم شناخته شود و درعین حال، توجه همه مردم ایران را به خود جلب کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امید است کسانی که از خارج کشور به عنوان زائر به این شهر (مشهد) قدم می‌گذارند نشان انتخاب شده را بشناسند و این نشان و فعالیت‌هایی که همزمان توسط استانداری و وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل این وزارتخانه در مشهد رخ می‌دهد مقدمه‌ای شود برای آشنایی جامعه بین‌المللی با رویدادی که قرار است در دی‌ماه آینده (سال۲۰۱۷ ) در مشهد رخ دهد و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام به جامعه جهانی به نحوی شایسته معرفی شود.  

وی در پایان از حضور تمامی کسانیکه در این برنامه حاضر شدند تشکر کرد.

گفتنی است در مراسم رونمایی از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ و کتاب برگزیده آثار در شهر مشهد، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای هماهنگی مشهد ۲۰۱۷، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمد مقدوری معاون عمرانی استاندار خراسان‌رضوی، محمدرضا اخوان‌عبداللهیان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرزانه صادق مالواجرد مدیركل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش و جمعی از دست اندركاران استانی و ملی حضور داشتند.

شایان ذکر است، آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) فعال شده است. مقر این سازمان که ۵۱ کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در آن عضویت دارند شهر رباط در کشور مغرب است. این سازمان که با هدف هماهنگ‌سازی، گسترش تعامل و همکاری‌های کشورهای اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با الهام از اهداف و تعالیم اسلامی، فعالیت می‌کند دو دفتر منطقه‌ای در شارجه و تهران دارد. همچنین مهمترین فعالیت‌های آیسسکو در چهار محو میراث، هویت اسلامی و الزامات جهانی شدن، تنوع فرهنگی برای ترویج خلاقیت و رسیدن به توسعه پایدار، گفت و گو و اتحاد تمدن‌ها در روابط منطقه‌ای، بین‌المللی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار در جهان اسلام است. /

نظر شما