شناسهٔ خبر: 222580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید بر گره‌گشایی از مشکلات اراضی و تسریع در پروژه‌های عمرانی بوشهر، گناوه و دیلم

دیدار نماینده مجلس بوشهر با مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر در نشست مشترک نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، بر لزوم رفع موانع قانونی اراضی، تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه تأکید شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، جعفر پورکبگانی، نماینده مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با حضور در اداره‌کل راه و شهرسازی با اصغر کشوریان، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، دیدار و گفتگو کرد. این نشست با هدف پیگیری مطالبات مردمی، بررسی چالش‌های زیرساختی و اتخاذ تصمیمات عملیاتی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای برگزار شد.

 در این جلسه، وضعیت اراضی و املاک شهرستان بوشهر به صورت ویژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دو طرف با بررسی موانع موجود، بر لزوم باز شدن گره‌های اداری و حقوقی در حوزه املاک تأکید کرده و راهکارهایی را برای احقاق حقوق شهروندان و تسهیل در واگذاری‌ها مصوب شد.

 جعفر پورکبگانی نماینده مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته، اظهار کرد: مطالبات مردم در حوزه مسکن و راه‌های مواصلاتی باید در اولویت برنامه‌ها باشد. انتظار می‌رود با نگاهی جهادی، روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین بهسازی محورهای اصلی حوزه انتخابیه شتاب بیشتری بگیرد و اعتبارات لازم با پیگیری‌های مستمر جذب شود.

 اصغر کشوریان، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در ادامه این دیدار، گزارشی جامع از آخرین وضعیت فیزیکی پروژه‌های عمرانی و پیشرفت طرح‌های ملی مسکن ارائه کرد.

 کشوریان تصریح کرد: این اداره‌کل آمادگی کامل دارد تا با همکاری نزدیک با نمایندگان محترم مجلس، موانع اجرایی را مرتفع کرده و روند خدمت‌رسانی به مردم شریف استان را تسهیل نماید.»

 در بخش دیگری از این نشست که با حضور صائب یزدان‌پناه فرد، معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر گردید پرونده‌های مرتبط با حوزه املاک و اراضی شهرستان بوشهر با سرعت مضاعف در معاونت مربوطه بررسی و در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

 این دیدار که در فضایی صمیمی و با رویکرد حل مسئله انجام شد، با تأکید بر تداوم تعاملات دوسویه میان مجلس و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان به پایان رسید.