شناسهٔ خبر: 22301 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت مطرح کرد:

وزارت راه و شهرسازی، پیشرو در میان دستگاه‌های دولتی/ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت راه نهادینه شد

علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارت‌خانه‌هاست و نگاهی که دکتر آخوندی به حوزه رسانه دارد سبب تغییر نگرش سایر مدیران ارشد این وزارت به روابط عمومی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا معزی در چهارمین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر وزارت راه و شهرسازی گفت: از دوسال پیش رویکرد جدید در شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت در خصوص روابط‌عمومی‌ها ایجاد شده که مهم‌ترین بخش آن تغییر رویکرد و نگرش به روابط عمومی‌هاست. این تغییر نگرش جز با ایجاد تغییر در دیدگاه مدیران ارشد اجرایی به روابط عمومی‌ها حاصل نمی‌شود.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: با این حال این تغییر نگرش به روابط عمومی‌ها در مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده است. وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین وزارت‌خانه‌هاست و نگاهی که دکتر آخوندی به حوزه رسانه دارد سبب این تغییر نگرش در سایر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی شده است.

وی با اشاره به نگاه اجتماعی وزیر راه و شهرسازی به حوزه‌های تحت پوشش فعالیت این وزارت‌خانه و همچنین داشتن نگاه شهروندمحوری دکتر آخوندی به موضوعات مختلف، اظهار کرد: چنین نگرشی را کمتر در میان مدیران ارشد کشور شاهدیم و شاید تنها در برخی مدیران دستگاه‌های فرهنگی بتوان این نگاه فرهنگی و اجتماعی به موضوعات اقتصادی از جمله راه و شهرسازی را مشاهده کرد.

معزی با بیان اینکه از نگاه دکتر آخوندی و سایر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، روابط‌عمومی‌ها دیگر دستگاه اقناع‌گر نیستند، بلکه یکی از ارکان اصلی خدمات و مدیریت محسوب می‌شوند، افزود: وزارت راه و شهرسازی حتی پیش از تصویب آیین‌نامه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که در حال رسیدگی در هیئت دولت است و به زودی تصویب می‌شود، بیش از یک سال است که این موضوع را هم در ستاد و هم در دستگاه‌های تابعه نهادینه کرده و به شکل منظم پیگیری کرده است.

وی با اشاره به دغدغه سال گذشته دولت برای اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها به مسافران نوروزی و برطرف شدن این دغدغه در نوروز ۹۵، تصریح کرد: در نوروز امسال مردم به صورت دقیق و به‌هنگام اطلاعات مورد نظر در خصوص وضعیت راه‌ها را در اختیار داشتند که این وضعیت مرهون تغییر نگرش مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به روابط عمومی‌ها و ایجاد سامانه‌های شهروندمحور است.

نظر شما