شناسهٔ خبر: 22339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آمادگی کامل جهت پوشش ایمنی محورهای استان قم در ایام نیمه شعبان

حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم اعلام کرد: اقداماتی جهت ایمن‌سازی محورهای جاده‌ای استان در دو بخش قبل و حین برگزاری عید نیمه شعبان به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در راستای پوشش حداکثری ایمنی محورهای مواصلاتی جاده‌ای استان قم طی خجسته ایام نیمه مبارک شعبان، اقداماتی در دو بخش قبل و حین برگزاری آیین‌های نیمه شعبان تدارک و به انجام رسیده است.

حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در ادامه خبر فوق توضیح داد: همه ساله با توجه به حضور انبوه و میلیونی عاشقان و دلدادگان امام عصر(عج) جهت شرکت در آیین‌های گرامیداشت نیمه شعبان که در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌گردد تدابیری جهت پوشش ایمنی محورهای جاده‌ای استان تدارک دیده می‌شود.

صبوری اقدامات قبل از برگزاری اعیاد نیمه شعبان را شامل بهسازی ده‌ها کیلومتر راه، تجدید و احیاء خطوط امحا شده (خط‌کشی)، پاکسازی حریم، شستشوی علائم، شانه‌سازی و رفع افتادگی آنها، نصب و تعمیرات گاردریل، بهسازی و تجهیز راهدارخانه‌ها و... برشمرد و افزود: در بخش اقدامات حین برگزاری مراسم نیمه شعبان نیز ده‌ها اکیپ ثابت و سیار راهداری با استقرار در محورهای جاده‌ای استان قم وظیفه تامین ایمنی حداکثری را در کنار دیگر خادمان عرصه جاده عهده‌دار هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: هفت راهدارخانه و ادارات تابعه این اداره کل در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات رفاهی-بهداشتی (نمازخانه-سرویس بهداشتی-آب شیرین و...) به زائران عزیز در ایام نیمه شعبان هستند.

وی در ادامه گفت: گشت‌های راهداری در قالب اکیپ‌های سیار (۷ دستگاه خودرو پیکاپ و ایسوزو) و اکیپ‌های امدادی (سه دستگاه جرثقیل، ۳ دستگاه گریدر، ۵ دستگاه خودرو نیمه سنگین) با گشت و استقرار در اماکن تعریف شده آماده ارائه خدمات در اوقات مقتضی هستند.

صبوری در پایان ضمن آرزوی برگزاری بدون حادثه ایام نیمه شعبان، از تمامی عزیزان که قصد شرکت در این آیین معنوی را دارند درخواست کرد پیش از اقدام به سفر، ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان قم از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی حاکم بر آنها کسب اطلاع نمایند.

تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان قم در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی هموطنان عزیز است.

نظر شما