شناسهٔ خبر: 22345 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید طی سه روز آینده

باران سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال از شمال‌غرب به کشور و بارش باران در برخی نقاط به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی فعال از شمال‌غرب به کشور انتظار می‌رود این سامانه طی سه روز آینده موجب بارش باران، در برخی نقاط به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز،سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق کشور و ارتفاعات زاگرس گردد. از اواخر روز پنجشنبه  و طی روز جمعه نفوذ زبانه پرفشار و ریزش هوای خنک از عرضهای شمالی باعث کاهش دما در نوار شمالی کشور  و تشدید بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق شده و دریای خزر مواج می‌شود. براین اساس وضع هوای مناطق ذکر شده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

چهارشنبه ۹۵/۲/۲۹ : رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات سمنان، شمال خراسان رضوی، نیمه غربی یزد و برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات سمنان، خراسان رضوی.

پنج شنبه ۹۵/۲/۳۰ : رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در کردستان، زنجان، گیلان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال‌شرق فارس، ارتفاعات کرمان ویزد؛ و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها در استان گیلان و غرب کردستان.

جمعه  ۹۵/۲/۳۱ : رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان‌شمالی، اصفهان، ارتفاعات کرمان و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در شمال آذربایجان‌شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.
 وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در این شرایط بویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پر شیب بسیار می‌باشد، توصیه می‌شود برای جلوگیری از برخورد صاعقه و کاهش خسارات احتیاط لازم بعمل آورده شود.

شایان ذکر است از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه وزش باد شدید در استان خوزستان وبعدازظهر روز جمعه وزش باد نسبتا شدید در استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان سبب و گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود./

نظر شما