شناسهٔ خبر: 223903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پروژه تعریض و بهسازی محور زنجان-قره‌پشتلو

راهداری زنجان مراسم آغاز پروژه تعریض، بهسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور مواصلاتی زنجان-قره پشتلو، با حضور معاون عمرانی استاندار زنجان، نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین اهالی منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل این اداره، در حاشیه این مراسم با بیان اینکه پروژه تعریض و بهسازی محور زنجان-قره‌پشتلو پس از مطالعات جامع و تایید سازمان راهداری آماده اجرا شده است، اظهار داشت: پس از اتمام مراحل مطالعه محور و طی فرایندهای قانونی، عملیات پیمان‌سپاری این پروژه انجام گرفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور حاکم بود، اجرای این پروژه به این زمان موکول شد. پس از برگزاری مناقصه، شرکت پیمانکار دارای گرید یک کشوری، با قراردادی به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان اجرای این پروژه را بر عهده گرفت.

اسماعیلی افزود: این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر در دو فاز اجرایی خواهد شد. با توجه به شرایط جنگی کشور، فاز اول این پروژه آغاز شده است و تلاش خواهیم کرد تا با سرعت و کیفیت مطلوب شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، تعریض و بهسازی محور زنجان–قره‌پشتلو را اقدامی مهم دانست و گفت: این طرح با هدف کاهش سوانح رانندگی و ارتقای سطح ایمنی ترددکنندگان، نقش مؤثری در افزایش ایمنی و روان‌سازی ترافیک در این محور پرتردد خواهد داشت و گامی دیگر در مسیر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان زنجان محسوب می‌شود.