شناسهٔ خبر: 22394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفت

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر محمودآباد نمونه

محسن اسماعیلی طرح جامع تفصیلی شهر محمود آباد نمونه پس از تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ارسال به کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری پس از بررسی و تصویب نهایی به استان ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی شهر محمود آباد پیشتردر جلسه کارگروه امورزیربنایی مسکن بررسی و تصویب شده بود.

مدیر شهرسازی و معماری در خصوص روند تصویب این طرح جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری بیان داشت: این طرح جامع پس از تائید شورای برنامه ریزی و توسعه استان به کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال و  مورد بررسی و تصویب این کمیته قرار گرفت.

محسن اسماعیلی در ادامه افزود: در تهیه و تصویب طرح فوق سعی شده است بر ضرورت لحاظ کردن مولفه های توسعه متوازن و پایدار که یکی از اساسی ترین اهداف طرح های توسعه شهریبوده است.

مهندس اسماعیلی با تاکید بر لزوم برخورداری همه بخش‌های جمعیتی از خدمات شهری عنوان کرد: با ایجاد ساختارهای همسان شهری، توسعه منطقی و اصولی شهر و عدالت محوری در توزیع خدمات فراهم شده و همه اقشار جامعه میتوانند از خدمات شهری منتفع شوند.

در ادامه حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح های کالبدی با بیان برخی ویژگی های طرح جامع تفصیلی شهر محمودآباد نمونه بیان داشت: طرح جامع تفصیلی شهر محمودآباد نمونه با اعتبارات استانی در سال ۹۰ منعقد گردید.

وی همچنین افزود: در طرح پیشنهادی سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق طرح (۱۴۰۵) و با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های عمومی و  با محدوده‌ای به وسعت ۷/۱۷۰ هکتار براساس جمعیت پیش‌بینی شده معادل ۲۷۲۰۰نفر تهیه گردد.

نجفی در خصوص حریم شهر محمودآباد نمونه در طرح جامع مصوب گفت: مطابق با مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران حریم شهرها در طر‌ح‌های ابلاغی معمولاً حداکثر تا ۵ برابر محدوده مصوب شهر تعیین می گردد.

نجفی با بیان اینکه به دلیل اینکه شهر محمودآباد نمونه در مجموعه شهری قزوین قرار گرفته گفت: حریم شهرها در مجموعه شهری با عنایت به اسناد و طرح‌های فرادستی بیشتر از ۵ برابر بوده و منطبق بر تقسیمات سیاسی تعیین شده است.

نظر شما