شناسهٔ خبر: 22404 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

رونمایی از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ / تصویب دو طرح تفصیلی ارومیه در آذربایجان غربی/ برگزاری نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار/ افتتاح فاز اول شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی

مسکن مهر امیرکبیر رونمایی از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ با حضور مقامات دولتی در خراسان رضوی، تصویب دو طرح تفصیلی شهر ارومیه در آذربایجان غربی، برگزاری نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار با حضور نمایندگان ۲۱ کشور حاشیه این اقیانوس و افتتاح فاز اول شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

 

نام استان

استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

گلستان

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان با اشاره به اهميت حقوق شهروندي، گفت: با راه اندازي سامانه مديريت ارتباط شهروندي (شهراه) در وزارت راه و شهرسازي، امكان دسترسي آزاد و شفاف شهروندان به اطلاعات مورد نياز آنها در اين وزارتخانه فراهم شده است.

مديركل راه و شهرسازی گلستان از آمادگی برای واگذاری ۲۱۲ پروژه مسكن مهر فاقد متقاضی در استان خبر داد و گفت: متقاضيان تا ۳۱ ارديبهشت ماه سال ۹۵ می‌توانند با تكميل و ارایه مدارك مورد نياز برای ثبت نام اين واحدها اقدام كنند.

آذربایجان غربی

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی از محور اروميه- سرو، جاده خوی- رازی و محور پيرانشهر- نقده تمرچين به عنوان مهمترين جاده‌های اقتصادی آذربايجان غربی در مسير توسعه صادرات غيرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

سه پروژه توانمندسازی درمحلات هدف، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده آذربایجان‌غربی اجرا می شود و ۶پروژه نیز در مرحله مناقصه است.

مناطق یک و دو طرح تفصیلی شهر ارومیه در کمیسیون ماده پنج استان آذربایجان‌غربی به تصویب رسیده و سه منطقه از نواحی پنجگانه در کمیته‌های فنی و کارشناسی بررسی می‌شود.

 

 

کردستان

بافت فرسوده هسته مرکزی شهر سنندج با مساحتی افزون بر ۱۰۳۰۳۹۲ مترمربع، بافت قدیمی شهر سنندج را شکل داده است. این بافت به دور هسته اولیه شهر و یا بافت تاریخی تنیده شده و انتهای مرحله زمان شکل‌گیری آن به اواخر دوره قاجاری؛ یعنی قبل از دگرگونی‌ها و تغییرات جدیدی که از اوایل حکومت پهلوی آغاز شد، می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انتقاد از تبدیل بی‌رویه روستاها و مراکز تولیدی به مراکز صرفا مصرفی، علت اصلی حاشیه‌نشینی‌های لجام گسیخته در استان کردستان و به‌ویژه شهر سنندج را تشریح کرد و گفت: ویلاهای ساخته شده در اراضی ملی تخریب می‌شوند.

 

 

قزوین

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از مراحل ساخت ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت و همچنین ریل‌گذاری این مسیر بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طی سال گذشته ۷۱۰ پرونده به مساحت تقریبی ۱۶۰۰ هکتار به محاکم قضایی ارجاع شده که نزدیک ۹۰ درصد آن به نفع دولت صادر شده است، این در حالیست که معاون امور عمرانی استاندار در این مراسم گفت: باید با استفاده از مشارکت مردم، آموزش و فرهنگ‌سازی جلوی پدیده زمین‌خواری را گرفته و با آن مقابله کرد.

خراسان رضوی

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی از رونمایی ۸ لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ و اهدای جوایز به طراحان آنها خبر داد و گفت: امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی و مدیران کل وزارت راه و شهرسازی از لوگوی برتر تقدیر می‌شود.

خراسان جنوبی

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار خراسان‌جنوبی مصوبه شورای‌عالی را مبنی بر موافقت شورا با الحاق شهرستان طبس به خراسان‌جنوبی ابلاغ کرد.

فارس

پروژه های راهسازی خوبی برای توسعه محورهای شهرستان های فیروزآباد – فراشبند – قیروکارزین دردست اجرا می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، از پروژه‌های در دست ساخت و در حال تکمیل شهرستان کازرون بازدید کرد.

سیستان و بلوچستان

در سال گذشته ۲۵۰ كيلومتر راه روستايی در شهرستانهای جنوب استان سيستان و بلوچستان زيرسازی و روكش آسفالت شده است.

سه طرح راهسازی با اعتباری افزون بر ۴۷ میلیارد ریال در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار خبر داد و گفت: توسعه روابط بین منطقه‌ای، مهمترین هدف برگزاری این اجلاس است.

همدان

رئیس اداره نظارت بر راههای روستایی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان خبر داد: در سال جاری احداث راههای روستایی استان با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در دستور کار این اداره است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ارزش ریالی راه‌های موجود در استان حدود پنج هزار میلیارد تومان است كه باید توجهی ویژه به نگهداری این سرمایه عظیم استانی و ملی داشته باشیم.

مرکزی

فاز اول شهر جدید امیرکبیر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان این‌که در حاشیه اراک روستاهایی هستند که استعداد بالقوه‌ای برای تبدیل شدن به سکونتگاه‌های غیررسمی دارند گفت: راه‌آهن استان مرکزی در کریدور اصلی شمال- جنوب که ۱۶ کشور را به یکدیگر متصل می‌کند قرار دارد که اهمیت خطوط ریلی را در این استان دو چندان می‌کند.

اردبیل

رئيس عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبيل با جذب ۹۶درصد از وام های تخصیصی بافت های فرسوده در سال ۹۴ جزو سه استان برتر کشور می باشد.

مدیر مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: درصورت تكمیل و تحویل محوطه فاز ۲ مجتمع مسكن مهر پارس‌آباد و برقراری انشعابات واحدهای مربوط قابل تحویل به متقاضیان است

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل از تکمیل سایت مسکن مهر ۶ شهرستان در این استان خبر داد و گفت: پرونده مسکن مهر اردبیل تا شهریورماه امسال بسته خواهد شد .

قم

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم گفت: عملیات اصلاح و رفع افتادگی شانه راه به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و به عرض دو متر، در محورهای لنگرود –کهک و باغیک- تفرش در حال اجرا است.

کرمانشاه

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه در كمیته اقتصاد مقاومتی تاكید كرد: آنچه باید عملیاتی شود، حركت و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم اداره كل راه و شهرسازی در كنار دستگاه‌‌های كشوری و همگام با ملت برای انجام وظیفه نسبت به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی همراه با عملیاتی‌كردن برنامه‌هاست.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: امسال ۱۷۳ پروژه عمرانی در حوزه ساخت، بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی سراسر استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۴ کیلومتر دیگر هم از عملیات چهار خطه شدن مسیر ترانزیتی جنوب به غرب کشور در مسیر لرستان – کرمانشاه، حد فاصل سه راهی هرسین به هرسین با پیشرفتی فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصد در حال اجراست.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با شارابه به اینکه محور رضوانشهر - تالش امسال زیر بار ترافیک می‌رود گفت: سال گذشته در ساخت مسکن مهر نسبت به سال ماقبل آن هفت درصد رشد داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و دهیاران شهرستان فومن برگزار شد گفت: پروژه چهارخطه کردن محور سراوانفومن امسال اجرایی می‌شود، وی همچنین از مطلوب بودن شاخص برخورداری آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان خبر داد.

کرمان

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: بخش‌هایی از ایستگاه‌های کمک ناوبری و پلیس فرودگاه جیرفت ساماندهی شدند.

خوزستان

مدیرعامل شهر جدید رامین در استان خوزستان از افتتاح یکهزار واحد مسکن مهر این شهر جدید تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پایانه حمل و نقلی این شهر نیز همزمان با افتتاح واحدهای مسکن مهر ساخته خواهد شد.

تهران

وضعیت محدوده‌‌ها و محلات بازآفرینی شهری استان مرکزی و مصوبات و برنامه‌های پیشنهادی ستاد بازآفرینی شهری کلان‌شهر تهران و کارگروه‌های زیرمجموعه در شانزدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

اصفهان

استاندار اصفهان از راه اندازی دو خط هوایی با نام های 'نسیم' و 'جی' در اصفهان بمنظور کاهش لغو و تاخیر پروازها خبر داد.

گیلان

عملیات اجرایی آزاد راه رشت – قزوین در محدوده توتکابن به رودبار که از اواسط فرودین ماه به علت نشست زمین در سطح جاده مسدود شده بود، آغاز شد.

 

نظر شما