به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، روز سهشنبه ۲۶ خردادماه سال ۱۴۰۵ جلسه شورای مسکن استان با حضور محمدعلی طالبی استاندار کرمان، علیاصغر ذاکریهرندی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، علی حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و سایر اعضا برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حاجیزاده، گزارشی جامع از عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرهای استان و عملکرد خدمات زیربنایی و تخصیص اعتبارات اجرای خدمات زیربنایی در این طرح از جمله شهرستان بافت ارائه کرد.
در این نشست پیشنهاداتی به منظور افزایش حداکثر نرخ اجارهبها در شهرستانهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم ارائه شد که به تصویب اعضای شورا رسید.
در ادامه جلسه، پیشنهاداتی پیرامون تصویب نرخ آمادهسازی در پروژههای جدید طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت مطرح شد و همچنین ثبتنام متقاضیان جدید طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای کرمان، سیرجان و راور در دستور کار قرار گرفت.
علاوه بر موارد فوق، مغایرت الزامات شورای عالی شهرسازی و معماری با اقدامات صورت گرفته پیشین در الحاقات شهر سیرجان و همچنین مشکلات مربوط به پروژه شرکت تعاونی مسکن بشرا شهر کرمان، مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد در کمیته تخصصی متشکل از نماینده راه و شهرسازی، اداره تعاون، معاونت عمرانی استانداری و بانک مسکن بررسی و حل شود.
استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به وضعیت توزیع ناعادلانه اعتبارات پروژههای زیرساختی، از پیشنهاد حاجیزاده مدیرکل راه و شهرسازی در حوزه توزیع اعتبارات استقبال کرد و گفت: ارقام فعلی تخصیص در برخی بخشها به هیچوجه قابل قبول نیست و به معاونت مربوطه ابلاغ کردهام که اولویتبندی پروژههای زیرساختی مسکن ملی را به دقت مدنظر قرار دهند لذا تامین زیرساختها باید همگام با پیشرفت پروژههای ساختمانی انجام شود و دستگاههای خدماترسان باید از ابتدای کار در کنار پروژهها حضور داشته باشند.