شناسهٔ خبر: 224519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی اولویت‌های راهبردی گلستان در نشست وزیر راه و شهرسازی با مدیران ارشد استان

راه و شهرسازی گلستان در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران ارشد استان گلستان، پروژه های راهبردی دارای اولویت در استان مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از گلستان، در نشست کاری فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی با علی اصغر طهماسبی، استاندار گلستان، سید محمد حسینی، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مدیران کل عضو شورا، مهم‌ترین مسائل و پروژه‌های راهبردی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، حسینی، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گزارشی از وضعیت پروژه‌های کلان گلستان در بخش‌های حمل‌ونقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی ارائه و مهم‌ترین نیازها و مطالبات استان را مطرح کرد.

توسعه شبکه ریلی استان با محوریت اتصال کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب، تکمیل محورهای بزرگراهی و ترانزیتی، پیگیری مطالعات آزادراه نوکنده ـ آشخانه، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل هوایی و تعیین تکلیف زیرساخت‌های حمل‌ونقل در منطقه آزاد اینچه‌برون از جمله موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

همچنین تأمین زمین برای اجرای تکالیف قانونی حوزه مسکن، رفع کمبود اراضی در شهرهای بزرگ استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و روش‌های نوین تأمین مالی برای توسعه زیرساخت‌ها و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر محورهای مورد تأکید مدیران استانی بود.

در بخش دریایی نیز موضوع احیای خلیج گرگان، لایروبی و مدیریت منابع آبی خلیج و تعیین تکلیف زیرساخت‌های بندری استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، بر ضرورت حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های زیرساختی گلستان توسط وزیر تأکید شد؛ پروژه‌هایی که تکمیل و اجرای آن‌ها می‌تواند جایگاه استان را در شبکه حمل‌ونقل کشور ارتقا داده و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود شاخص‌های بهره‌مندی در گلستان باشد.