شناسهٔ خبر: 22458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و آسفالت بیش از ۴۰ کیلومتر از راه‌های منطقه الموت استان قزوین/ اصلاح بیش از ۵۰ پیچ خطرناک

حذف نقاط پرحادثه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید نماینده مردم قزوین از راه‌های منطقه الموت گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی منطقه الموت زیرسازی، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شده، این در حالی است که در صورت اختصاص کامل اعتبارات حوزه راه روستایی، کل اعتبار پیش‌بینی شده استان به راه و شهرسازی در این حوزه سالیانه ۴۰ کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر مدیرکل با بیان این مطلب که اقدامات صورت گرفته در اداره راه و شهرسازی الموت چشم‌گیر و قابل تقدیر است گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی منطقه الموت زیرسازی، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن و تعدد پیچ‌های خطرناک در این منطقه افزود: اصلاح بیش از ۵۰ پیچ خطرناک با برداشت ترانشه جهت افزایش دید و خاکریزی سر قوس‌ها و همچنین جلوگیری از خروج وسیایل نقلیه از جاده، در طی سال گذشته انجام شده است.

مانی فر ادامه داد: لکه‌گیری با استفاده از ۲۲۰۰ تن آسفالت، خط‌کشی ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این منطقه و نصب گاردریل در کناره جاده و پیچ‌های خطرناک از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

مانی فر با اشاره به فعالیت‌هایی که جهت بالا بردن ایمنی در مسیر و هشدار به رانندگان در این محور انجام شده عنوان کرد: تعداد ۸۰۰ عدد تابلو علائم هشدار در راه‌های الموت برای هشدار به راننده‌ها نصب شده است.

مانی فر گفت: طی بارش‌های صورت گرفته در سال گذشته و جاری شدن سیل در منطقه الموت مقدار ۱۴۷ مورد پل و آبروها را پاکسازی شده و ۸۵ هزار مترمکعب نیز برداشت رسوبات ناشی از سیل به انجام رسیده است.

مانی فر در ادامه بیان کرد: راه روستایی نرمی لات به دینه رود به طول ۳.۵ کیلومتر واقع در سه راهی پیچ بن که در اثر سیل کاملا تخریب شده بود با تلاش نیروهای بخش الموت احداث مسیر دوباره احداث شده است و تردد در آن انجام می‌شود.

شایان ذکر است سرکار خانم سیده حمیده زرآبادی نماینده محترم مردم قزوین ، البرز ، آبیک در مجلس شورای اسلامی، سید قاسم بی نیاز رییس محترم مرکز اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه جمعی از مدیران و مسئولین، از منطقه و روستاهای بالاروچ، اندج، شترخان و شهر معلم کلایه و همچنین محورهای مواصلاتی منطقه الموت بازدید کردند.

نظر شما