شناسهٔ خبر: 22488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون توسعه روستایی رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی جاده ریگان _ جاسک در استان کرمان

افتتاح عمليات اجرايی جاده ريگان - جاسك در شرق استان کرمان با حضور معاون توسعه روستايی و مناطق محروم و معاون اول رئيس جمهوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد:  محور ریگان _ جاسک بخشی از کریدوری است که دریای عمان را از طریق بندر جاسک به محمدآباد ریگان استان کرمان وصل می‌کند.

وی طول این محور را ۴۷۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۲۰۰ کیلومتر این محور در حوزه استان هرمزگان،  ۷۱ کیلومتر آن در حوزه راه و شهرسازی شمال استان و ۲۰۶ آن در حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه گلنگ‌زنی قطعه اول این محور به طول ۷۱ کیلومتر با مشخصات راه اصلی پیش‌بینی شده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر حوزه هرمزگان ساخته شده اما با توجه به اینکه کریدور به شکل مشخصات راه اصلی ساخته شده این ۲۰۰ کیلومتر نیز نیاز به بهسازی دارد.

بلوردی افزود: حدود ۱۲۴ کیلومتر این محور در حوزه راه و شهرسازی جنوب کرمان ساخته شده که  ۶۰ کیلومتر آن نیاز به بهسازی دارد و ۸۴ کیلومتر با مشخصات راه اصلی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: با ساخت اين جاده بيش از ۵۰ روستا در مناطق كوهستانی ريگان از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

نظر شما