شناسهٔ خبر: 22503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح سالن انتظار و توسعه نمازخانه ایستگاه ریلی ابومسلم شهر جدید بینالود

ایستگاه راه‌آهن بینالود  سالن انتظار جدید الاحداث ایستگاه ابومسلم و طرح توسعه نمازخانه این ایستگاه با حضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسؤلان استانی و بخش احمدآباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی، در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) و همچنین شهروندان شهر جدید بینالود، سالن انتظار جدید الاحداث ایستگاه ابومسلم و طرح توسعه نمازخانه این ایستگاه با حضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسؤلان استانی و بخش احمدآباد به بهره‌برداری رسید.

ضیایی مهر مدیرعامل راه آهن خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه مسیر ریلی مشهد - تهران پرترددترین مسیر ریلی کشور است، توجه به زیرساخت‌های ایستگاه‌های بین راهی بالاخص توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بابت توسعه و تجهیز نمازخانه‌های سراسر مسیر، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۰ میلیارد ریال به محدوده ریلی استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

ضیایی مهر در ادامه ضمن اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص قطارهای حومه‌ای در اطراف کلانشهرها گفت: قطارهای حومه‌ای استان خراسان رضوی از جمله مشهد –بینالود ، مشهد-سرخس، مشهد- جوین، در اولویت دوم وزارت متبوع پس از استان تهران قرار گرفته است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی ادامه داد: قطار حومه‌ای مشهد – بینالود نیز در دستور کار راه آهن کشور قرار گرفته  که در حال حاضر قطار حومه‌ای مشهد  -بینالود  - نیشابور با استفاده از ایستگاه ابومسلم به شهروندان این شهر ارائه خدمات می‌نماید لذا پروژه نهایی دسترس ریلی مستقیم شهر جدید بینالود و برقراری ارتباط ریلی درون شهری بینالود از طریق آنتنی ریلی در دست برنامه‌ریزی است.

وی با توجه به جمعیت فعلی شاغل و ساکن در بینالود و افق جمعیت پذیری این شهر برنامه‌ریزی برای حمل ونقل سریع آسان و مطمئن شهروندان را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در حال حاضر راه‌آهن خراسان رضوی آمادگی ارائه خدمات جابجایی مسافر بین بینالود مشهد نیشابور و همچنین تهران را در این ایستگاه فراهم نموده است.

همچنین در حاشیه این مراسم یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود اعلام کرد: به جهت تسریع در اجرای پروژه قطار حومه‌ای مشهد - بینالود، شرکت عمران نسبت به انعقاد قراداد با مشاور ذیصلاح برای مطالعات مقدماتی مسیر آنتنی اقدام نموده که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.  

وی در پایان از معاونت حوزه خدمات حمل و نقل مسافر راه آهن کشور، تعدیل بهای بلیط برای مسیر بینالود مشهد را خواستار شد.

نظر شما