شناسهٔ خبر: 22576 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد شدید از بعدازظهر امروز در پنج استان/ دریای خزر و نواحی شرقی خلیج فارس مواج می‌شود

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در پنج استان البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان خبر داد و گفت: دریای خزر و نواحی شرقی خلیج فارس نی در این مدت مواج خواهد شد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل دریای خزر برای امشب همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی بوده که از اواخر وقت امشب و روز چهارشنبه نیز با شمالی شدن جریانات در سواحل، کل سواحل خزر و دامنه‌های البرز و شمال شرق برای فردا دارای رگبار باران، گاهی رعد وبرق و وزش بادهای شدید موقتی خواهد بود.

گودرزی دریای خزر را برای فردا مواج اعلام کرد و گفت:‌روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و بخش‌های شرقی مازندران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اوایل روز پنج شنبه از کشور خارج می‌شود گفت: برای امروز با افزایش سرعت وزش باد در عراق شرایط برای تشکیل توده گرد وخاک و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور نیز فراهم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی بخش‌های شرقی خلیج فارس را نیز مواج اعلام کرد و افزود: از بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد به نسبت شدیدی را برای استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌کنیم که باعث ایجاد گرد و خاک در بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب نیز خواهد شد.

گودرزی در پایان ساعات بعدازظهر امروز تهران را همراه با افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۳۲ و کمینه دمای فردا صبح ان ۲۱ درجه گزارش شده است./

نظر شما