شناسهٔ خبر: 22587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط راه و شهرسازی داراب صورت پذیرفت؛

آزادسازی حریم راه محورهای مواصلاتی شهرستان داراب استان فارس

آزادسازی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان داراب واقع در استان فارس از آزادسازی حریم محورهای مواصلاتی شهرستان داراب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فریدون نریمانی ضمن اعلام این خبر گفت: نظر به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در حریم راه‌ها سبب ایجاد ترافیک‌های نامتعارف و غیرمنتظره خواهد شد و تصادفات شدیدی را به دنبال خواهد داشت، صیانت از حریم راه از وظایف مهم راه و شهرسازی است.

وی افزود: در همین راستا و به سبب جلوگیری از بروز اینگونه تصادفات و ایمن‌سازی محورها و در راستای اعمال تبصره یک ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن در خصوص آزادسازی و صیانت از حریم راه‌ها، اداره راه و شهرسازی داراب با حکم قضایی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی، اقدام به پلمپ تعداد ۱۵ واحد تجاری ۲ واحد گاراژ که به صورت غیرمجاز در نقاط پرتصادف کمربندی احداث شده بودند کرد.

نریمانی در ادامه گفت: در طول یک سال اخیر از ۳۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده و ۴۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز با دریافت حکم قضایی و هماهنگی با مامورین انتظامی تخریب شده است.

 رئیس راه و شهرسازی داراب اضافه کرد: پلمپ ۲۹ واحد تجاری، ۳ گاراژ و برچیدن ۱۶۲مورد تابلوی غیرمجاز از دیگر امور انجام شده در خصوص پاکسازی حریم محورهای مواصلاتی استحفاظی است.

نریمانی با اشاره به آزادسازی ۴۵ هکتار از اراضی ملی که به شکل غیرقانونی تصرف شده بود، اظهار داشت: حفاظت و بازدید مستمر از حریم راه‌ها، اراضی دولتی و برخورد با متعرضین اراضی منابع ملی از دیگر برنامه‌های این اداره بوده و در همین خصوص ۲ اکیپ گشت و نظارت اراضی دولتی در سطح شهرستان فعالیت مستمر داشته و هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی را از متصرفان سلب نموده‌اند.

نظر شما