شناسهٔ خبر: 22640 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فخریه کاشان خبر داد:

سفر مجدد مدیران بوئینگ به ایران/ ادامه مذاکره با بوئینگ و ایرباس

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از مکاتبه با هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از طریق ایمیل خبر داد و گفت: مدیران این شرکت دو مرحله به ایران سفر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصغر فخریه کاشان در پاسخ به این پرسش که مذاکرات با هواپیماسازی بوئینگ در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار کرد: مدیران این هواپیماسازی آمریکایی در دو مرحله به ایران سفر کردند و مذاکراتی با آنها در خصوص خرید هواپیما داشتیم.

وی تصریح کرد: همچنان با آنها از طریق ایمیل مکاتبه می‌کنیم و مذاکره با بوئینگ هنوز به مرحله قراردادی نرسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یکشنبه هفته جاری با اشاره به حضور مدیران ایرباس برای ادامه مذاکرات قراردادی در ایران به تسنیم گفت: احتمالا قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس تا نیمه خرداد نهایی می‌شود و مذاکرات قراردادی با هواپیماسازی ایرباس همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر این قرارداد نهایی شود، افزود: مذاکرات مربوط به تامین مالی این قرارداد نیز به‌طور جداگانه در حال پیگیری است و چنانچه مشکلی در رابطه با قرارداد پیش نیاید، احتمالا تا نیمه ماه جاری قرارداد بین ایران و ایرباس نهایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت ایران هیچ ضمانتی برای تامین مالی خرید هواپیما از ایرباس نمی‌دهد و امیدواریم تامین مالی خرید هواپیماها نیز طی ماه جاری عملیاتی شود./

نظر شما