شناسهٔ خبر: 22677 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

روكش آسفالت ۲۷۰ كيلومتر از راه‌های روستايی گلستان در حال اجراست

اسفالت مدير كل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: روكش آسفالت ۲۷۰ كيلومتر از راه‌های روستايی استان در قالب ۱۱۰ پروژه در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس ابراهيم مبارك قدم در گفت‌وگويی خبری گفت: برای اجرای اين عمليات ۱۳۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال منابع مالی از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وي  با اشاره به اين كه در حال حاضر حدود ۸۰ كيلومتر معادل ۳۰ درصد اين پروژه‌ها به اتمام رسيده‌است، افزود: روكش آسفالت راه‌های روستايی با توجه به خرابی آسفالت‌هايی كه طول عمر آنها بيش از ۲۵ سال بوده، در اولويت اجرا قرار گرفته است.

مديركل راه و شهرسازی گلستان اظهار كرد: هم اكنون نيز پنج پروژه فعال است و با تخصيص به موقع منابع مالی آنها تا پايان سال مالی ۹۴ به اتمام خواهد رسيد.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط جوي و بارش هاي پراكنده در استان، اجراي پروژه ها در صورت مساعد بودن شرايط جوي ادامه مي يابد.

وي گفت: عمليات روكش آسفالت اين ميزان از راه هاي روستايي استان توسط هفت پيمانكار و در قالب ۱۰ قرارداد و در تمام ۱۴ شهرستان تابعه به اجرا در آمده است.

به گفته مبارك قدم، محورهايي همچون محور كردكوي به درزانو، محور ويژه مرزنكلاته و زنگيان به قلعه محمود در گرگان، دهنه محمدآباد و امير آباد – حاجي كلاته در علي آباد كتول و محور آلمان و آق بند در گنبدكاووس از مهمترين محورهاي مشمول اين عمليات هستند.

وي همچنين از محور دوزين و قلعه قافه در مينودشت، محور فارسيان در گاليكش، محور گوگجه- عزيزآباد و باينال كنگور در كلاله و محور دادلي غزنين، قازانقايه و شلمي در مراوه تپه بعنوان بخشي ديگر از مهمترين محورهاي استان نام برد كه روكش آسفالت آنها يا به اتمام رسيده و يا در دست اجرا قرار دارد.

مبارك قدم ادامه داد: ۱۶۵ روستا با جمعيت ۲۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر و بيش از ۵۷ هزار خانوار از مزاياي اين عمليات بهره مند مي شوند.

وي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي، قير مورد نياز پروژه ها را تامين مي كند، هدف از اجراي اين عمليات را، برقراري ترافيكي روان در سطح راه هاي دسترسي استان بيان كرد.

طول راه هاي استحفاظي استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر است كه حدود سه هزار و ۵۰۱ كيلومتر آن روستايي است و از اين بين، دو هزار و ۴۹۰ كيلومتر آسفالته هستند.                                                                          

نظر شما