شناسهٔ خبر: 22727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی محور روستایی در خوزستان

آسفالت راه روستایی رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه استان خوزستان از بهسازی و ایمن‌سازی محور روستایی بخش سوسن به سمت ممبین در شهرستان خبر داد، این در حالیست که معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از آغاز عملیات ساماندهی و بازسازی راه‌های روستایی مسیر تصفیه قند و شکر دهخدا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، حمداله قاسمی گفت: با اعزام ماشین آلات راهداری و راهسازی از استان یک اکیپ جهادی در ایام تعطیلات روزهای آخر اردیبهشت تشکیل شد تا در بخش سوسن در مسیر راه روستایی پاکسازی و ریزش‌برداری مسیر ارتباطی جاده میانبر به ممبین بطول ۲ کیلومتر و شن‌ریزی رفع آب شستگی بطول ۴۰ متر در مسیر جاده ممبین و سپس شن‌ریزی و تسطیع ریگلاژ جاده روستایی گلال بطول ۹۰۰ متر انجام شود.

وی اظهار کرد: شن‌ریزی، تسطیع و ریگلاژ راه روستایی سرجره حواد سعیدی به طول ۶۰۰ متر و شانه‌سازی تسطیع راه روستایی سرراه سعیدی به طول ۸۰۰ متر و همچنین لکه‌گیری روستای سراب به طول ۶۰۰ متر صورت گرفت.

قاسمی گفت: در این عملیات رومیکس به مقدار ۱۰۰۰ تن و حمل آن جهت لکه‌گیری و ریگلاژ از مسیر چال آبزا به طرف فالح به طول ۵ کیلومتر انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه در پایان افزود: با توجه به نامگذاری امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل صورت گرفت ما برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری امسال اجرای احداث روکش آسفالت و لکه‌گیری و تسطیع ریگلاژ در اکثر روستاهای محروم را با استفاده از امکانات موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم.

همچنین احمد سیاحی معاون عمرانی استاندارخوزستان در بازدید میدانی از پروژه پل نهم اهواز با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در جهت تسریع عملیات اجرایی این پل گفت: باتوجه به مدت زمانی که تاکنون برای ساخت و تکمیل این پل سپری شده است لزوم از بین بردن موانع بوجود آمده برای ادامه پروژه و تسریع در عملیات اجرایی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی در نشستی که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار کلانشهر اهواز، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در کارگاه پروژه پل نهم تشکیل شده اظهار کرد: بر همین اساس تعهداتی از پیمانکار این پروژه مبنی بر تکمیل ۴ ماهه جاده دسترسی شرق پل تا میدان پارک شهروند و اقداماتی در جهت حل مشکلات تملک اراضی اخذ شده است همچنین شهرداری اهواز نیز با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی موظف به پیگیری موضوع تملک اراضی از مراجع قضایی و ظرف مدت زمان تعیین شده است.

سیاحی در بازدید از جاده روستایی عنافچه منتهی به شرکت کشت و صنعت دهخدا گفت: وضعیت کنونی این جاده مناسب نیست و با توجه به طول ۱۶ کلیومتر این جاده و روستاهای زیادی که در این مسیر واقع هستند این جاده باید سریعتر ساماندهی و اصلاح شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته هم  اکنون ۵ کیلومتر از این جاده که نیاز بیشتری به بازسازی و اصلاح دارد طی یک فرآیند ترک تشریفات به بخش خصوصی واگذار شده است و عملیات اجرایی آن که شامل تعریض و ساماندهی آسفالت و همچنین نصب علائم رانندگی است به زودی آغاز خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: اصلاح قسمت‌های دیگر مسیر نیز در دستور کار است و پس از جذب اعتبار و انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.

سیاحی تصریح کرد: در حالی که در سال گذشته شاهد رتبه اول کشوری استان خوزستان در بحث راه و کاهش تلفات جاده‌ای بودیم به هیچ عنوان مناسب نیست که هنوز شاهد چنین راه‌هایی در سطح استان باشیم و با وجود پیشرفت مناسب دو سال اخیر در بحث بهبود جاده‌ها این امر هنوز مستلزم تلاش‌های بیشتر برای رفع تمامی مشکلات در این خصوص است.

وی در پایان گفت: همانگون که قبلاً نیز اشاره شده بود مراکز صنعتی و کارخانه‌هایی که به نحوی از مسیرها بیشترین استفاده و تردد را دارند نسبت به نگهداری و بازسازی آن مسیر مسئول هستند که شرکت کشت و صنعت دهخدا نیز از این مسئله مستثنی نیست.

نظر شما