شناسهٔ خبر: 22732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه بیش از ۵۶۰ نوع خدمت در راه و شهرسازی

جلسه مديركل دفتر مديريت عملكرد وزارت راه و شهرسازی گفت: همکاران ما در مجموعه راه و شهرسازی نزدیک به ۵۰ درصد از خدمات اجتماعی کشور را پوشش داده و ضرورت دارد در این مسیر همه تلاش خود را برای جلب رضایت شهروندان به کار بندند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه شورای حمل و نقل استان، علی بخشی رستمی با اعلام این موضوع گفت: تشکیل مدیریت ارزیابی عملکرد در دل دستگاه‌های دولتی برای این است که دستگاه‌های دولتی به صورت سلسله مراتب موظف به پاسخگویی باشند.

رستمی با بیان این مطلب که به گفته مقام عالی وزارت راه و شهرسازی کلیه فعالیت‌ها از منابع و سرمایه‌های کشور هزینه می‌شود تا اظهار داشت: بیش از ۵۶۰ نوع خدمت مختلف و نزدیک به ۵۰ درصد از خدمات اجتماعی کشور توسط همکاران ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شاخص‌های ارزیابی باید بر اساس اقدامات، عملکردها و برنامه‌های جاری و با دقت بسیار تعیین شود، گفت: کلیه اقدامات و خدماتی که در دستگاه‌ها به انجام می‌رسد باید مستندسازی شوند تا بر اساس آن بتوان برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق‌تری انجام داد.

رستمی در ادامه افزود: خدمات این حوزه دقیقا با رویکرد قانون به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود، هر سال قبل از بهمن ماه دستگاه‌های اجرایی دولتی به اتفاق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شاخص‌های خود را تعریف کرده و به استناد این شاخص‌ها تعیین بودجه انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه حوزه میریت عملکرد آینه‌دار سازمان است، گفت: این حوزه باید همچنان که چون آینه اعمال و اقدامات همکاران را به آنها یادآور شده و نقاط قوت و ضعفشان را نشان می‌دهد؛ خدمات و تلاش‌های آنها در راستای توسعه و خدمت‌گذاری به کشور را نیز به نحوی شایسته و مطلوب منعکس کند.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور رستمی مديركل دفتر مديريت عملكرد وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل استان قزوین، شعبانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها، عربی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نصیر زاده رئیس نظارت و کنترل پروژه‌های استان‌های قزوین و زنجان و بهاروند مدیرکل هواشناسی و مدیران این اداره کل در ساختمان اداره کل برگزار شد و عمکرد دستگاه‌های مربوط به این حوزه مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

نظر شما