شناسهٔ خبر: 22766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات راه و شهرسازی مشگین شهر استان اردبیل برای كوچ عشایر

راه روستایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشكین شهر استان اردبیل از اقدامات این اداره در جهت افزایش ایمنی و سهولت تردد عشایر در آستانه كوچ بهاره در محورهای ارتباطی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، یعقوب محرمی در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان مهاجرت و کوچ عشایری از منطقه مغان به ییلاق‌های مشگین شهر این اداره جهت رفاه حال عشایر اقدامات قابل توجهی در محورهای تحت تردد انجام داده است.

وی به ریزش‌برداری، تیغ‌زنی و لایروبی كانال‌ها در طول ۴۶ كیلومتر از محور قطورسویی – شابیل و لنج آباد – شوش بلاغ اشاره كرد و افزود: لكه‌گیری و رفع افتادگی شانه جاده در محور مشگین شهر به پارس آباد و مشگین شهر به اهر نیز مجموعا به طول ۸۰ كیلومتر انجام شده است.

محرمی لكه‌گیری، كانال‌زنی و ریزش‌برداری  ۸ كیلومتر از محور انزان و ۱۵ كیلومتر از جاده مشگین شهر به آبگرم موئیل و تیغ‌زنی و موج‌گیری ۴ كیلومتر از محور قشلاق تنگ (ارشق) را از دیگر اقدامات این اداره در زمینه تردد كوچ عشایر برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: در طول ایام این مهاجرت اكیپ‌های ویژه راهداری این اداره در محورهای ارتباطی ذكر شده حضور خواهند داشت و آماده ارائه خدمات به عشایر غیور استان هستند.

بنابر این گزارش جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بوده که به نگهداری یک و نیم میلیون راس دام مشغول هستند.

عشایر استان اردبیل معمولا همه ساله نیمی از سال را در قشلاقات مغان و نیمی دیگر را در ارتفاعات شهرستان مشگین شهر و در دامنه‌های سبلان سپری می‌کنند.

نظر شما