شناسهٔ خبر: 22795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی فریمان خبر داد:

تخریب ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های فریمان خراسان رضوی

پاكسازی و رفع تجاوز به حريم رئیس اداره راه و شهرسازی فریمان خراسان رضوی از تخریب یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، آرش علیپور با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و با استناد به تبصره یک ذیل ماده ۶ اصلاح قانون ایمنی راه و راه‌آهن، اقدامات لازم برای تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه محورهای راه‌های شهرستان فریمان انجام شد. 

وی از تخریب دیوار در کیلومتر ۹۰۰+۰۰ محور قدیم فریمان- تربت جام به طول ۱۲۰ متر با حکم قاطع دستگاه قضایی خبر داد و گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به علت تجاوز به حریم راه و اراضی کشاورزی، صورت گرفت. 

رئیس اداره راه و شهرسازی فریمان افزود: ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی در محورهای شهرستان است که این امر در ابعاد وسیع‌تر مانعی بزرگ برای توسعه استان به شمار می‌آید. 

علیپور بیان کرد: حفاظت و بازدید مستمر از حریم راه‌ها و اراضی دولتی و همچنین برخورد با معترضان اراضی ملی از دیگر برنامه‌های این اداره است که در همین خصوص اکیپ گشت و نظارت اراضی ملی در سطح استان فعالیت مستمر داشته و هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی را از متصرفان سلب خواهند کرد.

وی افزود: ۲۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز که عامل بسیار مهم در تصادف جاده‌ای بوده نیز شناسایی و پس از طی مراحل قضایی اقدام به انسداد این راه‌های غیرمجاز خواهیم کرد.

نظر شما