شناسهٔ خبر: 22798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مديركل راه و شهرسازی و معاون استاندار گلستان:

مسایل حوزه راه و شهرسازی شهرستان گنبدكاووس بررسی شد

بازدید مشكلات مربوط به حوزه راه و شهرسازی شهرستان گنبدكاووس، در نشست مدیركل راه و شهرسازی گلستان و معاونین وی با معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و دیگر مسوولان محلی، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، در این نشست بر لزوم رفع مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن گنبدکاووس از جمله پیگیری و مساعدت برای تسریع در احداث کمربندی شرق این شهر، لکه‌گیری، روكش آسفالت و آسفالت برخی محورهای روستایی با روش‌های نوین از قبیل آخوند آباد تا آق قایه، ورودی بیمارستان پیامبر اعظم و روكش آسفالت بین دو جاده اصلی مسیر بایلر، تاكید شد.

همچنین، واگذاری اراضی با کاربری فضای سبز و تاسیسات و تجهیزات شهری واقع در کوی بهارستان به شهرداری و رفع مشکلات باقی مانده برخی معابر و هدایت آب‌های سطحی در این منطقه مسکونی از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود كه طی امضای تفاهم نامه‌ای، اداره كل راه و شهرسازی برای اختصاص رایگان یكهزار و ۹۰ مترمربع زمین به شهرداری موافقت كرد.

رفع مسائل و مشکلات سایت‌های مسکن مهر از جمله راه‌اندازی مراكز تجاری و واگذاری مدیریت مسجد سایت مسكن مهر پیرحاجی توسط خیرین به فرمانداری، از مباحث مطرح شده دیگر در این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد برای تكمیل ساختمان پزشكی قانونی گنبد، اخذ كمیسیون ۲۱۵ جاده نفت، طرح سیما و منظر شهری خیابان طالقانی و طرح تدقیق محدوده شهرستان گنبد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان هم طی سخنانی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده درسال ۹۴ و دو ماهه سال ۹۵ در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس، جاده ترانزیتی شاهرود - آزادشهر - گنبدکاووس - مرز اینچه برون را از محورهای مهم و اقتصادی استان خواند و گفت: وزارت راه و شهرسازی در آینده مطالعاتی را برای احداث آن انجام خواهد داد كه ساخت كمربندی گنبد نیز در آن دیده خواهد شد.

به گفته ابراهیم مبارك قدم، تعریض این جاده ترانزیتی از راهبردهای مهم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای است.

بخش پایانی این نشست، بازدید از كوی بهارستان، پروژه در حال اجرای آسفالت ماستیكی SMA محور ارتباطی گنبد- مینودشت و بافت تاریخی میل گنبد بود.

نظر شما