شناسهٔ خبر: 22828 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه آهن شمال غرب كشور مطرح كرد:

جابجايی بار كاغذ از شهرك علی آباد تا راه آهن زنجان روی ۹ كيلومتر خط ريلی

قطار باری مديركل راه آهن شمال غرب كشور اعلام كرد: تا ۱۵ روز آينده جلسه اي با توليد كنندگان عمده شهرك شماره يك علي آباد زنجان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صاحبان بارهاي حجيم خواهيم داشت تا در صورت توجيه اقتصادي بودن بارهاي آنان، خط ۹ كيلومتري راه آهن شهرك تا ايستگاه راه آهن را تكميل كنيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ علي خدايي مدير كل راه آهن شمال غرب (زنجان) با بيان اينكه اداره كل راه آهن زنجان در حال پيگيري براي سوق دادن بار استان به سمت خطوط ريلي است، گفت: براي اين منظور جلسات متعددي را با اتاق بازرگاني، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره كل اقتصادي و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تشكيل داده ايم.

وي با اشاره به اين موضوع كه در ۹ كيلومتري راه آهن زنجان شهرك شماره يك علي آباد زنجان با ۳۰۰ شركت توليد كننده در آن قرار دارد، عنوان كرد: راه آهن زنجان در صدد است با تكميل خط راه آهن ۹ كيلومتري از شهرك تا راه آهن، بارهاي حجيم را از طريق ريل جابجا و به مقاصد مختلف منتقل كند.

مدير كل راه آهن شمال غرب ( زنجان) تصريح كرد: به زودي كارخانه اي توليد كننده كاغذ در اين شهرك افتتاح مي شود و بر اين اساس جلساتي را ترتيب داده ايم تا بار كاغذ، توسط راه آهن جابجا شود.

وي اظهار كرد: تا ۱۵ روز آينده جلسه اي با توليد كنندگان عمده اين شهرك و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و صاحبان بارهاي حجيم خواهيم داشت تا در صورت داشتن توجيه اقتصادي بارهاي آنان، خط ۹ كيلومتري را تكميل كنيم.

خدايي خاطر نشان كرد: ۸۰ در صد زير سازي كامل اين خط را شهرك و استانداري انجام داده اند، و روسازي آن توسط راه آهن انجام خواهد گرفت.

وي يادآور شد؛ براي پايان زير سازي خط مذكور نياز به ۳ ميليارد تومان ديگر اعتبار نياز داريم.

برچسب‌ها:

نظر شما