شناسهٔ خبر: 22830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در استان همدان

اجرای بیس در راه‌های روستایی با دستگاه فینیشر

راهسازی سرپرست نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: برای اولین بار در استان همدان، اجرای بیس در راه‌های روستایی با دستگاه فینیشر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مسعود عسگری بیان کرد: این عملیات در گذشته با دپوی مصالح بیس در طول مسیر و اختلاط با آب و پخش آسفالت توسط دستگاه گریدر صورت می‌گرفت.

سرپرست نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل افزود: از معایب این کار، صرف وقت و انرژی بیشتر و هدر رفت آب و مصالح بوده و همچنین کیفیت اجرا تابع مهارت رانندگان و تجهیزات جانبی دستگاه گریدر است.

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه فینیشر، اختلاط مصالح با آب مورد نیاز در کارخانه صورت گرفته و مصالح اختلاط یافته با کامیون به محل اجرا انتقال و پس از تخلیه در فینیشر در عرض و ضخامت مورد نیاز با دقت بالایی صورت می‌گیرد.

عسگری یادآورشد: این عملیات در حال حاضر در مسیر روستای ذین آباد - ناصر آباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ به طول شش کیلومتر در حال انجام است که با آسفالت این مسیر روستاهای واشور- زین آباد- اوریاد و ناصر آباد مسیر کوتاهتری را تا روستاهای همجوار و شهرستان کبودرآهنگ طی خواهند نمود.

نظر شما