شناسهٔ خبر: 22873 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد

حفاری تونل‌های‌ پنج‌گانه آزادراه منجیل-رودبار رکورد پروژه‌های عمرانی را شکست

تونل معاون وزیر راه وشهرسازی از اتمام ساخت تونل‌های قطعه یک آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: حفاری ۵ دستگاه تونل به طول ۲۹۳۳ متر در این قطعه با شرایط توپوگرافی خاص مناطق شمالی کشور در کمتر از یک سال رکوردی بی‌نظیر در ساخت پروژه‌های عمرانی کشور به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: ۳ دستگاه تونل در این قطعه در مجموع به طول ۱۵۸۰ متر در مسیر رفت واقع شده است که در روزهای پایانی سال گذشته زیرعبور قرار گرفت. ۱۳۵۳ متر تونل باقی مانده در باند برگشت این آزادراه قرار دارد که حفاری آنها امروز به پایان رسید.

نورزاد وجود ۴ دستگاه پل بزرگ به طول ۵۳۵ متر را از دیگر ابنیه فنی این مسیر ۳ هزار و ۲۰۰ متری عنوان کرد که نشان از صعوبت عملیات راهسازی در این آزادراه دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع دو دستگاه پل دره ای واقع در این قطعه از آزادراه منجیل-رودبار، عملیات اجرایی یک دستگاه پل اتمام یافته و یکی دیگر از پل ها تا پایان ماه آینده تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای ساخت تونل‌ها و پل‌های این بخش از آزادراه را ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهارداشت: اعتبار سال ۹۵ این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است که در صورت تخصیص به موقع شاهد بهره برداری کامل از قطعه یک آن خواهیم بود.

نورزاد یادآور شد: ۱۲۵ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل ۳۲ کیلومتر حدفاصل امام‌زاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این ۱۱ کیلومتر به طول ۳/۲ کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث ۲ دستگاه شیب راهه به طول ۲۰۵ متر و ۲ دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما