شناسهٔ خبر: 22903 - سرویس زنان و امور خانواده
نسخه قابل چاپ

در نخستين جلسه كميته تخصصی حمل و نقل امور بانوان مطرح شد:

تقويت ارتباط بین كميته‌­‌ای باهدف اطلاع رسانی اخبار حوزه فعاليتی امور بانوان/ لزوم ایجاد فرايند مشخص برای شناسايی مسائل و مشكلات زنان

مونا عرفانیان نخستين جلسه كميته تخصصی حمل و نقل امور بانوان با هدف تقويت ارتباط ميان اعضای كميته‌­ها در اطلاع رسانی اخبار مرتبط با حوزه فعاليتی امور بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین جلسه كمیته تخصصی حمل و نقل امور بانوان با حضور مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی، مشاوران امور بانوان معاونت راه روستایی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­‌ای،‌ شركت راه­‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، سازمان هواپیمایی كشوری جمهوری اسلامی ایران، شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،‌ سازمان هواشناسی كل كشور  برگزار شد.

در این جلسه،‌ تقویت ارتباط میان اعضای كمیته‌­ها در اطلاع رسانی اخبار مرتبط با حوزه فعالیتی امور بانوان مورد تأكید قرار گرفت.

همچنین فراهم آوردن تسهیلات و مشوق­‌های لازم برای فعالیت نمایندگان و مشاوران امور بانوان و نهادینه كردن آنها از جمله ‌در نظر گرفتن مكانی مستقل برای فعالیت مشاوران امور بانوان و یا تفویض اختیار به مشاور امور بانوان در هر دستگاه برای فعالیت و مشاركت در این زمینه،‌ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با توجه به توضیحات ارائه شده توسط اعضا،‌تفاوت بخش‌­های مختلف تابعه وزارتخانه از نظر نوع فعالیت­‌ها،‌ تعداد زنان شاغل در آنها،‌ تنوع وظایف آنها ( تخصصی، عمومی) به­ عنوان عاملی مهم و تأثیرگذار در پرداختن به چگونگی ساختار فعالیتی میز زنان مطرح شد. 

از این رو تأكید شد كه ساختار فعالیتی میز زنان می­‌تواند متناسب با ویژگی هر دستگاه تعریف شود. و تعریف یك الگوی واحد و صلب،‌ كارآمد نخواهد بود.

در حوزه فعالیت میز زنان نیز بر فعال ساختن فرایندی برای شناسایی مسائل و مشكلات زنان (كاركنان و كاربران) به عنوان گام نخست و پایه تأكید شد تا بر اساس اطلاعات به دست آمده،‌ تحلیل و آنالیز آنها، و دسته­‌بندی آنها در سطوح مختلف‌،‌ راهكارها و مجاری رسمی پرداختن به آنها نیز صورت پذیرد.

بر این اساس شناسایی و معرفی اعضای میز زنان بر اساس سابقه همكاری، تخصص،‌ تجربه و میزان علاقمندی و داشتن انگیزه و همچنین برنامه‌­ریزی برای سازوكار فعالیت میز زنان در هر دستگاه برای عملیاتی کردن موارد فوق در اولویت اقدام تعریف شد./

نظر شما