شناسهٔ خبر: 22920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

حفظ و رفع تصرف اراضی از حساس‌ترین وظایف راه و شهرسازی است/ قطعاً شاهد رونق بازار مسكن خواهیم بود

محمدرضا اخوان عبدالهیان جلسه ستاد حفاظت املاك و اراضی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور مدیركل و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تابعه راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان در جلسه ستاد حفاظت املاك و اراضی این اداره كل با اعلام اینكه نباید بگذارید حتی یك متر از اراضی ملی، تصرف و تغییر وضعیت پیدا كند، گفت: امسال اولین سال آغاز به كار یگان حفاظت املاك و اراضی در استان است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر شهرستان فرماندهی یگان حفاظت خواهد داشت.

وی با تاكید بر اینكه حفاظت از اراضی امسال با قدرت بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه مصوب وزارت راه و شهرسازی، قرار است امسال نقشه كاملی از اراضی، در اختیار رؤسای ادارات مسكن و شهرسازی و متعاقب آن در اختیار فرمانده حفاظت اراضی در شهرستان‌ها قرار گیرد، تا موضوع حفاظت و صیانت از املاك و اراضی دولتی و حفظ بیت‌المال با جدیت و دقت بیشتری انجام شود.

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی مسؤولیت حفظ و رفع تصرف اراضی را یكی از حساس‌ترین وظایف راه و شهرسازی عنوان كرد و گفت: در حفاظت اراضی باید اینگونه عمل شود كه انگار هر متر از اراضی دولتی، بخشی از اموال خودمان است و با چنین جدیتی باید از هرگونه تصرف و تغییر وضعیت اراضی جلوگیری شود.

باید در راهداری متعصب بود

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته حوزه احداث، نگهداری و مرمت راه‌ها در خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات همكارانش در راهداری، عنوان كرد: فعالیت‌های راهسازی و راهداری كه طی دو سه سال اخیر انجام شده، تقریباً طی سال‌های اخیر بی‌سابقه است

وی با تأكید بر اینكه باید در اجرای پروژه‌های راهسازی و راهداری و خصوصاً پروژه‌های راه‌های روستایی از كمك خیرین و مشاركت‌های مردمی بیشترین استفاده را كرد، ادامه داد: در حال حاضر بودجه راهسازی استان به نسبت وسعت كار و پروژه‌ها كم است و مسوولان زیربط، باید با حداقل بودجه بتوانند به وسیله جذب مشاركت‌های مردمی، بیشترین كارایی را به اجرا بگذارند.

اخوان عبداللهیان كاركنان راهداری و راهسازی را نیروهایی متعصب در كار خود عنوان كرد و گفت: نیروهای راهداری باید به گونه‌ای تعصب در كار داشته باشند كه از كوچك‌ترین و جزیی‌ترین كاستی‌ها و اختلال در علایم و جزییات راه‌ها، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط نیز به سادگی عبور نكنند، این موضوع مخصوصاً در مورد نقاط حادثه‌خیز بیشتر صدق می‌كند و باید بازبینی این نقاط در جاده‌ها همواره با جدیت انجام شود.

حفظ و نظارت حریم راه‌ها بحث جدی ماست

وی با بیان اینكه بررسی و نظارت بر حریم راه‌ها، یكی از مباحث جدی در اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی است، افزود: باید نظارت بر حریم راه‌ها به گونه‌ای وجود داشته باشد كه اصلاً تصرف، تغییر وضعیت و ساخت و سازی در این حوزه انجام نشود تا نیاز به اقدام قضایی و قانونی نبوده و در نهایت شاهد تخریب بنا و ضررهای چندجانبه به شخص تصرف‌كننده، دولت و پیگیری از طریق دستگاه قضایی نباشیم.

امسال سال رونق بازار مسكن است

دیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی امسال را سال رونق بازار مسكن اعلام كرد و گفت: امسال قطعاً شاهد رونق بازار مسكن خواهیم بود و راه و شهرسازی هم بر همین اساس در صدد است تا تسهیلات بانكی مناسبی را از طریق بانك مسكن و در اسرع وقت به متقاضیان ارایه كند تا شاهد خروج بازار مسكن از ركود فعلی باشیم.

وی اضافه كرد: هدف ما این است كه با ارایه این تسهیلات، ساخت و سازها چه در حوزه شهری و چه در بازسازی بافت‌های فرسوده، تسریع شود و از این راه شاهد اجرای بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شكوفایی اقتصاد و رفاه حال شهروندان باشیم.

نظر شما