شناسهٔ خبر: 22952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کردستان مطرح کرد:

مهمترین راهبرد دولت توسعه زیرساخت‌های استان/ مهم ترین زیرساخت‌های استان مربوط به راه و شهرسازی است

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان مهم ترین زیرساخت های استان را مربوط به راه و شهرسازی دانست و گفت: بخشی از زیرساخت ها نیز مربوط به حمل و نقل است و کردستان در این زمینه با مشکل جدی مواجه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی در آیین معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان در سنندج با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در استان گفت: امید است با سرمایه گذاری و ساخت و ساز بتوان گام های موفقیت آمیزی در استان برداشت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بر توسعه استان و رفع محرومیت منطقه گفت: رییس جمهوری محترم بر توسعه استان سفارش بسیار کرده اند و من به عنوان نماینده دولت موظفم در راستای توسعه استان تلاش کنم.

استاندار کردستان مهمترین راهبرد دولت تدبیر و امید را توسعه استان عنوان کرد و بر تلاش مسوولان استان در راستای توسعه زیرساخت های استان تاکید کرد.

او مهم ترین زیرساخت های استان را مربوط به راه و شهرسازی دانست و گفت: بخشی از زیرساخت ها نیز مربوط به حمل و نقل است و کردستان در این زمینه با مشکل جدی مواجه است.

زاهدی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی از تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اگر اختیارات مدیران استان افزایش یابد می توان در سرمایه گذاری و تصمیم گیری ها اقداماتی انجام داد.

او بر تکمیل پروژه راه آهن تهران - سنندج تاکید کرد و گفت: در صورت راه اندازی و اتمام این پروژه راه ارتباطی کردستان به اقلیم کردستان عراق، سوریه و دریای مدیترانه متصل خواهد شد و این مسیر می تواند به عنوان راه ترانزیت خاورمیانه عمل کند.

وی کمبود پرواز و مشکل حمل و نقل هوایی را یکی دیگر از مشکلات استان بیان کرد و افزود: راه اندازی فرودگاه جدید سنندج در برنامه جدید باید مورد مطالعه قرار گیرد، از محل درآمد کنونی فرودگاه می توان فرودگاه جدیدی در استان احداث کرد.

وی یادآورشد: در انتصاب مدیران فاکتورهای متعددی مانند توانمندی و تخصص در نظر گرفته می شود و خوشبختانه شهرام ملکی، مدیرکل جدید هم از مدیرانی است که از حسن سابقه، تخصص و تجارب ارزنده برخوردار است

نظر شما