شناسهٔ خبر: 22979 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

هزینه ۷۰ میلیارد ریالی برای تهیه بانک اطلاعاتی توسعه سواحل مکران/ نظارت سازمان بنادر و دریانوردی بر اجرای هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی مکران

مکران مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای جمع آوری بانک اطلاعاتی، پایش و اجرای بهتر طرح ها در مناطق ساحلی و توسعه سواحل مکران هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبرز وزرات راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی روز پنجشنبه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی بر اجرای هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی مکران نظارت می‌کند و باید دستگاه‌های اداری و بخش خصوصی مجوزهایی را قبل از هرگونه اقدام اخذ کنند.

وی با بیان اینکه پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل مکران و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به صورت میدانی از گواتر چابهار تا جاسک هرمزگان در حال انجام است، به ایرنا گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های چابهار و کنارک همکاری لازم را در این زمینه با سازمان بنادر و دریانوردی استان داشته باشند.

سواحل مکران از گواتر و پسابندر واقع در چابهار آغاز و تا جاسک هرمزگان ادامه دارد. شهرستان چابهار با ۱۳هزار و ۱۶۱ کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. 

بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما