به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از نهایی شدن قرارداد ساخت قطعه اول آزادراه تهران – شمال و البته تکمیل قطعه چهارم این آزادراه، حالا وزارت راه وشهرسازی در تلاش است گامهایی جدی برای نهایی کردن ساخت قطعات دوم و سوم این آزادراه بردارد، قطعاتی که به نظر میرسد حداقل دو مشتری ثابت قدم دارد.
کار ساخت این پروژه بزرگ از چند سال قبل به طور رسمی میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه بسته شده و پس از حل اختلافات گذشته، حالا امید بسیاری وجود دارد تا سال آینده قطعه نخست و مهم این راه به بهرهبرداری برسد؛ قطعهای که برای استفاده از تمام ظرفیتهای آن باید قطعات میانی آزادراه تهران – شمال نیز ساخته شود و از این رو شرکت ساخت برنامه ریزیهای جدی در این زمینه به کار بسته است.
سیدحسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت اعلام کرد کرهایها به عنوان مشتری ثابت یکی از این قطعات مطرح هستند و البته هنوز کار بر روی قطعه دوم ادامه دارد.
وی تصریح کرد: پس از انجام مذاکراتی که سرمایه گذاران کرهای در جریان سفر به ایران با مقامات ایرانی داشتند، بنا بر آن گذاشته شد تا در قطعه سوم آزادراه تهران – شمال سرمایه گذاری انجام دهند.
مبلغ مربوط به این قرارداد مشخص شده اما هنوز مقدمات کار برای شروع عملیات اجرایی باقی مانده که احتمالا در آینده تکلیفش مشخص خواهد شد.
به گفته وی در کنار قطعه سوم که کرهای ها برای آن برنامههایی را ارائه کردهاند و بناست در آن سرمایه گذاری کنند، در قطعه دوم مطالعاتی آغاز شده و تا زمان به پایان نرسیدن ان نمیتوان به طور دقیق اظهار نظری درباره سرمایه گذاران فعال در آن داشت.
نظر شما