شناسهٔ خبر: 23045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

جزئیات مشکلات طرح مسکن مهر و ورزشگاه ۱۰ هزار نفری بناب/ امور شهرک ولیعصر بناب باید به شهرداری واگذار شود

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طرح ساخت استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری بناب دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است گفت: امور شهرک ولیعصر شهر بناب برای بهره‌برداری درست باید به شهرداری واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره به مشکلات شهرک ولی عصر گفت: در ابتدای احداث این شهرک مکان‌یابی درستی صورت نگرفته است و اهالی ساکن در این شهرک درگیر معضلی به نام فاضلاب هستند.

وی افزود: در ابتدا تصور می‌شد اجرای طرح مسکن مهر در این شهرک روند احداث و تکمیل آن را بهبود می‌بخشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه چندین مشکل دیگر نیز بر مشکلات موجود آن افزوده شد.

اخلاقی نبود راه دسترسی مستقل، آسان و مطمئن به این شهرک را ابتدایی‌ترین معضل آن عنوان کرد و افزود: مشکلات دیگری نظیر عدم برخورداری از اصول نوین شهرسازی، نبود فاضلاب ، عدم ارائه خدمات شهری متناظر به خدمات شهرداری، نبود امکانات ارتباطی سریع و ارزان نظیر خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی واحد، عدم سکونت متراکم به دلیل انجام ساخت و سازهای متفرقه غیرمتراکم ، نبود مراکز بهداشتی و درمانی برای موارد ضروری، عدم جمع آوری و ساماندهی حیوانات غیر اهلی از جمله سگ‌های ولگرد در منطقه این شهرک را حداقل از محیطی برای سکونت و زندگی متعادل برای مردم خارج کرده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به موقعیت خاص شهرستان بناب در محور مواصلاتی چندین استان، گفت: این پل به عنوان تابلو در دید مردم قرار گرفته و در تلاشیم امسال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

اخلاقی با بیان اینکه شهرستان بناب از لحاظ آسفالت راه روستایی و همچنین روکش آسفالت محورهای مواصلاتی شهرستان جزو شهرستان‌های پیشرو است، افزود: طرح ساخت استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری بناب نیز دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و در تلاش هستیم نسبت به جذب اعتبار مورد نیاز برای احداث چمن مصنوعی این استادیوم نیز اقدام کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح جاده بناب – سه راه نقده ، یادآور شد: این طرح ۷۰ کیلومتر است و اجرای آن از طرف آذربایجان‌شرقی پیشرفت خوبی دارد ولی از طرف آذربایجان‌غربی که جزو تعهدات این استان است، قابل پیگیری است. 

نظر شما