شناسهٔ خبر: 23084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شیراز میزبان کارگاه آموزشی تجارب مرمتی

بافت تاریخی شیراز کارگاه آموزشی بازخوانی اندیشه ایرانشهر، مروری بر تجارب مرمت خانه‌های تاریخی شیراز به میزبانی اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، در این کارگاه آموزشی که با هدف حمایت از بافت‌های تاریخی ایران برگزار شد رؤسای ادارات عمران و بهسازی، مدیران عامل شرکت‌های مسکن سازان برخی استان‌ها، مدیران شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم ابراهیم بهاروند رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در جهت معرفی اقدامات صورت گرفته بر روی نمونه‌های موردی واقع در محله تاریخی سنگ سیاه، از دانه‌های با ارزش بافت تاریخی شیراز در این محله قدیمی از جمله بقعه بی بی دختران، مجموعه ایلخانی، موزه هنر معاصر مشکین فام (منزل تاریخی فروغ الملک) و خانه‌های تاریخی عدلو بازدید بعمل آمد.

وی افزود: در حین بازدید جزئیات اجرایی و مرمت پروژه‌ها همچنین اهداف و راهکارهای تخصصی پروژه‌های در دست اجرا در مجموعه محله سنگ سیاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهاروند درخصوص دومین روز از برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: دومین روز کارگاه آموزشی تجارب مرمتی در محل پروژه نیکان در مجاورت مدرسه خان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ادامه کارگاه آموزشی به بررسی جزئیات اجرایی مجموعه گردشگری ایلخانی و جزئیات طرح گردشگری، تجاری نیکان پرداخته شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: در پایان از خانه‌های تاریخی حفظ شده و در حال مرمت پروژه نیکان شامل منازل تاریخی مفلح، شیخ الاسلام، برحق طلب و محلاتی بازدید بعمل آمد و از نزدیک کار استادکاران مرمتی و روش کار آنها بررسی شد.

نظر شما