شناسهٔ خبر: 23095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان بوشهر برگزار شد:

اولین مانور امداد و نجات زمان صفر در سال ۹۵

مانور امداد ونجات مدیریت راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر از برگزاری اولین مانور امداد و نجات زمان صفر در سال ۹۵ توسط اداره كل مدیریت بحران استان، اداره كل راه وشهرسازی و فرمانداری تنگستان در حوزه شهرستان تنگستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالكریم اخترشناس گفت: با توجه به اینكه یكی از شاخص‌های بسیارمهم در عرصه حمل و نقل جاده‌ای، سرعت و كیفیت خدمات‌رسانی به كاربران جاده‌ای است لذا بصورت مستمر و ماهانه در یكی از شهرستان‌های استان مانور امداد و نجات با زمان و مكان صفر انجام می‌گیرد تا سطح كیفیت خدمات امداد و نجات به هموطنان مورد ارزیابی قرار گرفته و نواقص و مشكلات موجود شناسایی و مرتفع شود.

اخترشناس افزود: مهم‌ترین مشكلات موجود در شهرستان‌ها، عدم تجهیزات و ماشین آلات امدادی به میزان كافی جهت ارائه خدمات امدادی و كمبود نیروی انسانی جهت انجام موارد كشیك است كه با برنامه‌ریزی لازم مرتفع خواهد شد.

وی بیان كرد: مهم‌ترین دستاورد مانورهای انجام شده در استان شناسایی عدم شبكه ارتباطی منسجم و هماهنگ مابین دستگاه‌های امدادی بود كه در مرحله استانی این مهم انجام گرفته و شبكه رادیویی بیسیم مشترك مابین دستگاه‌های اولویت‌دار اورژانس، هلال احر، آتش نشانی، راهداری، ‌مدیریت بحران و پلیس ۱۱۰ طراحی و راه اندازی شد.

نظر شما