شناسهٔ خبر: 23166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تشریح کرد:

آخرین وضعیت مسکن مهر ۱۴ شهر استان گیلان/ تکمیل سایت مسکن مهر دو شهرستان/ تبدیل ۵۰ درصد مسکن‌مهر استان به خودمالک/ تلاش برای اتمام مسکن‌مهر در سال‌جاری

شعبانعلی خاوری مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گیلان از تکمیل سایت مسکن مهر دو شهرستان صومعه‌سرا و رودسر در گیلان خبر داد و گفت: استان گیلان در ۱۰ شهر بالای ۲۵ هزار و چهار شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای سایت مسکن مهر است که از این ۱۴ شهر تا کنون پرونده ۲ مورد آن بسته شده و تعهدات به طور کامل محقق شده است.

علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص وضعیت سایت مسکن مهر این استان اعلام کرد: گیلان دارای بیش از ۵۱ هزار واحد مسکن مهر است که تا کنون نزدیک به ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده است. درحال حاضر ۱۲ هزار واحد باقیمانده که قرارداد ۵۰ درصد آن را به دلیل عدم حضور متقاضی به خودمالک تبدیل کرده‌ و از پروژه مسکن مهر خارج کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان امسال ۹۰ درصد ۶ هزار واحد باقی‌مانده را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم گفت: ما در این واحدها نیز واحدهای خالی و فاقد متقاضی داریم که به محض ثبت‌نام‌های جدید آنها نیز به سرعت به مالکان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه سخنانش از تکمیل سایت مسکن مهر دو شهرستان صومعه‌سرا و رودسر در این استان خبر داد و گفت: ما در کل در ۱۰ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و چهار شهر زیر ۲۵ هزار نفر پرونده مسکن مهر داریم که از این ۱۴ شهر تا کنون پرونده ۲ مورد آن بسته شده و تعهدات به طور کامل محقق شده است.

این مقام مسئول در ادامه تکمیل پروژه محور سراوان- سیاهکل که ۱۸ کیلومتر آن در دهه فجر سال گذشته به افتتاح رسید، محور آستانه-کیاشهر به طول ۱۵ کیلومتر، آغاز سه پروژه انزلی-قائمشهر، سراوان- ملاسراشفت، بازکیاگوراب – سیاهکل با تأمین ۶۲۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی و واگذاری بی‌او‌تی محور امام‌زاده هاشم – انزلی به طول ۶۷ کیلومتر به بخش خصوصی داخلی را از اولویت‌های پروژه‌های استانی گیلان در سال ۹۵ اعلام کرد و گفت: در سطح ملی نیز می‌توانیم به تکمیل یک فاز از ۱۱ کیلومتر آزادراه منجیل-رودبار (که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است تا سه ماه دیگر به بره‌برداری برسد) اشاره کنیم که قصد داریم در سال جاری به انجام برسد./

نظر شما