شناسهٔ خبر: 23167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه مدیریت بحران در آذربایجان‌غربی

نشست نحوه همکاری کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی برای راه‌‌اندازی سامانه مدیریت بحران در دومین جلسه این کارگروه بررسی و کارشناسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، دبیرکارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با بیان این مطلب اظهار کرد: نحوه همکاری کارگروه با مدیریت بحران استان برای راه‌اندازی سامانه مدیریت بحران با شرح موضوعاتی چون وظایف عمومی کارگروه، برنامه‌ریزی دوره‌های بازآموزی برای مدیران، جامعه مهندسی، کارشناسان و متخصصان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی قهرمانی ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل کارگروه تصریح کرد: رعایت حرایم مدارس در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، برنامه‌ریزی برای بازدید از رانش روستای شیوان کندی و بازدید از محل رانش گلشهر ارومیه در این جلسه بررسی شد.

وی با بیان اینکه طرح سامانه شهاب "شبکه هشدارآنی بحران"  تشریح شد، افزود: سیستم‌های هشدار سریع، لحظه‌ای و کاربرد در اطلاع رسانی به موقع و قبل از حوادثی نظیر سیل و نیز روند کاری امکانات ارسال پیام خطر و هشدار از حسگرها به شبکه هشدار آنی بحران "شهاب" ارائه شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان ادامه داد: پیشنهاد شد شرکت‌های خدمات‌رسان جهت جلوگیری از موارد بحران‌ساز از شبکه هشدار آنی بحران (شهاب) استفاده کنند.

نظر شما