شناسهٔ خبر: 23183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی:

مشارکت همگانی و آموزش، مهم‌ترین مؤلفه‌های جلوگیری از زمین‌خواری است

جلسه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: با توجه به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و افکار عمومی و سیاست‌های کلی نظام در خصوص استیفای حقوق بیت‌المال، حفاظت از اراضی ملی و مبارزه با پدیده زمین خواری، از جدی‌ترین برنامه‌های ماست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سرهنگ ستاد کیومرث میرابی مقدم در جلسه ستاد حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی این اداره با بیان اینکه حفاظت اراضی و جلوگیری از زمین‌خواری از جدی‌ترین برنامه‌های راه و شهرسازی است، افزود: در زمینه جلوگیری از دخل و تصرف، تعرض و تجاوز به اراضی ملی، اقدامات قضایی و انتظامی جایگاه خود را دارد، اما باید همواره در این حوزه اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: انجام اقدامات پیشگیرانه، بکارگیری مشارکت‌ همگانی، فرهنگ سازی و آموزش، یکی از بهترین و مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اقدامات قضایی و انتظامی در مبارزه با زمین‌خواری، باعث ایجاد هزینه‌های زیاد برای مردم و دولت می‌شود، اضافه کرد: امسال برآنیم با اقامات پیشگیرانه و برخورد با متصرفین و آموزش نیروهای متخصص و متعهد، تصرف اراضی و زمین‌خواری را در استان خراسان رضوی به حداقل برسانیم.

وی گفت: این یگان در انجام مأموریت‌های خود در جلوگیری از زمین‌خواری و مبارزه با تصرف اراضی، و با حمایت‌های مراجع قضایی و دادستان مشهد مقدس از هیچ اقدام انتظامی و قضایی فروگذار نخواهد کرد.  

سرهنگ میرابی‌مقدم تصریح کرد: حفاظت و رفع تصرف از تمامی املاک و اراضی و اموال منقول و غیرمنقول، تامین و استقرار نظم و امنیت، تشکیل پرونده قضایی و معرفی به دادسرا برای متخلفان، جلوگیری از تصرف و تغییر وضعیت و  کاربری غیرقانونی و بهره‌برداری بر خلاف ضوابط، از جمله مسؤولیت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت اراضی است.

نظر شما