شناسهٔ خبر: 23266 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان مطرح شد

مشارکت جدی آذربایجان برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا/ بررسی توسعه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه حمل و نقل

 ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران و عارف عسگراف معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان توسعه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد در این دیدار که با حضور محسن پاک آیین سفیر کشورمان در آذربایجان برگزار شد، کارهای صورت گرفته در راستای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا را مهم ارزیابی کرد.

وی گفت: جمهوری آذربایجان با مشارکت مالی جهت احداث و بهسازی مسیر خط ریلی رشت - آستارا می تواند نقش مهمی در اتصال دالان شمال – جنوب ایفا کند.

نورزاد همچنین با تشریح ظرفیت های فنی و مهندسی ایران در حوزه حمل و نقل و سدسازی، خواهان تشکیل یک گروه کاری برای یافتن راه های همکاری در حوزه حمل و نقل بین دو کشور شد.

به گزارش ایرنا عارف عسگراف معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان نیز با اشاره به روند سریع توسعه مناسبات دو کشور، گفت: مشارکت آذربایجان برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا جدی است.

وی دالان ریلی شمال - جنوب از روسیه تا بندرعباس را دارای اهمیت فوق العاده دانست و گفت: باید تلاش کنیم که این مسیر هر چه زودتر تکمیل شود.

عسگر اف با تشکیل کار گروه آذربایجان و ایران برای یافتن راه های همکاری موافقت کرد و قرار شد در سفر به ایران، این طرح اجرایی شود.

نظر شما