شناسهٔ خبر: 23269 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

علیزاده در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد؛

اجرای صددرصدی پروژه مصلی توسط سازمان مجری/ عدم مشارکت شهرداری در آزادسازی عرصه و اعیان خیابان‌های پاکستان و مدرس/ پیش‌بینی اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی مصلی

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام صددرصدی پروژه مصلی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از مشارکت‌نکردن شهرداری در ادامه پروژه بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده خبر داد و گفت: بر اساس بودجه تعیین شده توسط سازمان مدیریت، ۱۲۰ میلیارد تومان برای ادامه پروژه مصلی پیش‌بینی شده است.

محمدجعفرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اجرا و ادامه پروژه مصلی تهران توسط سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: اجرای پروژه مصلی کماکان توسط سازمان مجری در حال انجام است و خوشبختانه در سال جاری (۹۵) در قانون بودجه، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مصلی پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه پیش بینی شده برای مصلی ۱۰۰ میلیارد تومان بود که تنها ۵۰ درصد آن محقق شد افزود: در سال جاری منتظر تخصیص صددرصدی بودجه پیش بینی شده هستیم تا انجام پروژه مصلی را به خوبی و با سرعت پیش ببریم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی تاکید کرد: سازمان مجری خوشبختانه پروژه مصلی را به خوبی فعال نگه داشته است و در ایام ماه مبارک رمضان؛ ماهی که در آن به‌سر می‌بریم، مسابقات بین المللی قرآن کریم را به نحوی باشکوه همانند سال‌های گذشته در مصلی درحال برگزاری داریم. همچنین برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر و نماز عید فطر در ایام ماه مبارک از برنامه‌های ویژه‌ای است که در دست اجرا داریم.

علیزاده در پاسخ به این پرسش که همکاری شهرداری و سلسله جلساتی که سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با شهرداری داشت به چه نتایجی منجر شد؟ گفت: پیش‌تر، تفاهمنامه‌ای بود که بر اساس آن بنا بود تا شهرداری در قسمت‌هایی از پروژه مصلی از جمله آزادسازی کل عرصه و اعیان بین خیابان پاکستان و بزرگراه مدرس مشارکت داشته باشد و همچنین ارتباط مصلی با پارک سوار بیهقی از دیگر کارهایی بود که در دست اقدام توسط شهرداری بود؛ اما تا به امروز، شهرداری در این‌باره هیچ مشارکتی نداشته است.

وی در پایان تاکید کرد: انجام پروژه مصلی در حال حاضر به صورت صددرصدی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با تامین اعتباری که از سوی دولت در قانون بودجه پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

گفتنی است در هفته‌های گذشته، قانون بودجه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام و بر اساس آن پیش‌بینی تخصیص بودجه به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف تعیین شد اما گفته می‌شود هنوز بودجه پیش‌بینی شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان‌ها از جمله سازمان مجری به صورت مستقیم ابلاغ نشده است. /

نظر شما