شناسهٔ خبر: 23272 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پژوهش تاریخ معماری و شهرسازی ایران در؛

نشست نقاشی‌های دیواری بناها در گستره حکومت ساسانیان

پوستر نشست نقاشی‌های دیواری بناها در گستره حکومت ساسانیان با هدف پژوهش تاریخ معماری و شهرسازی ایران با سخنرانی سیدصدرالله میربابایی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست نقاشی‌های دیواری بناها در گستره حکومت ساسانیان در پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی فرهنگی برگزار می‌شود.

این نشست که سخنران آن سیدصدرالله میربابایی است به همت پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی روز یکشنبه ۲۳ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث فرهنگی به نشانی تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، روبه روی موزه ملی ایران برگزار می شود و حضور علاقه‌مندان در آن نشست، آزاد است.

گفتنی است این نشست از سلسله نشست‌ها و پژوهش‌های تاریخ معماری و شهرسازی ایران به شمار می‌رود و این عنوان نام پروژه‌ای است که در سال ۹۳ توسط سیدصدرالله میربابایی در پژوهشگاه میراث فرهنگی تعریف و پژوهش شد.

شایان ذکر است در دوره ساسانی برای تزئینات معماری بناها از روش های مختلفی همچون موزائیک کاری، نقاش دیواری، گچبری و نقش برجسته استفاده می شد. گفته می شود بعضی از اصول معماری ساسانی، راه را برای ترقی معماری دوره گوتیک در اروپا باز کرد. به اعتقاد گیرشمن، هنر ساسانی کوشش می کرد رآلیستم هنری را با ابتکارات تزئینی هماهنگ کند. /

نظر شما