شناسهٔ خبر: 23291 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل راه‌آهن شمال خبرداد:

فعال شدن راه آهن گرگان – اینچه‌برون با ظرفیت حمل بار یک میلیون تن

یوسف گران‌پاشا مدیر‌کل راه‌آهن شمال از پوشش یک میلیون تن ظرفیت خالی راه‌‎آهن شمال با فعال شدن راه آهن گرگان – اینچه‌برون خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، یوسف گران‌پاشا در بازدید از طرح «شبه نو‌سازی خط شیر‌گاه به زیراب» با اشاره به اینکه باز‌سازی و نو‌سازی خط سوادکوه در سال ۱۳۷۳ انجام شد، گفت: شبه نو‌سازی خط راه آهن شیر‌گاه به زیراب به طول ۴۲ کیلومتر فاصله بین شیر‌گاه تا زیراب اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نو‌سازی خط راه‌آهن شیر‌گاه به زیراب با هزینه ۲۸ میلیارد تومانی در حال انجام است، افزود: مقاوم‌سازی پل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه تردد در خط راه آهن به طور مداوم صورت می‌گیرد، اصلاح شش کیلومتر از تونل‌ها با ارتفاع حدود ۳۰ سانتی‌متر از کف اجرایی می‌شود.

مدیر‌کل راه‌آهن شمال با اشاره به قرار‌داد‌های اقتصادی و فعال شدن راه آهن گرگان–اینچه‌برون خاطر‌نشان کرد: برداشت از اختلاف ۳۰ سانتی‌متر کف تونل‎ها برای عبور واگن‌های روسیه و برقی کردن مسیر راه‌آهن گرگان تا اینچه‌برون در دستور کار قرار دارد و کف تونل  تا ۷۰ سانتی‌متر «گاباریت» گرفته شد.

این مسئول با عذر‌خواهی از مسافران مسیر راه‌آهن شمال که در اجرای پروژه شبه نو‌سازی خط شیر‌گاه به زیراب دچار تاخیر ۱۰ دقیقه تا یک ساعت می‌شوند و  سه مورد تاکنون دچار تاخیر شده است، اظهار کرد: فاصله مسیر ریلی شمال حدود ۴۰۰ کیلو‌متر است و ۶۰ درصد مسیر ریلی شمال در داخل شهر‌ها، روستا‌ها و زمین‌های کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد فوتی ناشی از برخورد قطار، افزود: حریم راه‌آهن ۱۷ متر است و رعایت آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و در سال ۹۵ تعداد سه فوتی به دلیل برخورد با قطار ثبت شده است.

گران‌پاشا با بیان اینکه تماشای مسیر پل ورسک و مناطق مسیر با سرمایه‌گذاری گردشگری در اطراف آن امکان‌پذیر است، خاطر‌نشان کرد: وجود راه‌آهن‌ در داخل شهر‌ها در سطح جهانی وجود دارد تا در انتقال بار و مسافر مورد استفاده قرار گیرد.

وی از ظرفیت حمل بار ۲.۵ میلیون تنی در راه‌آهن شمال خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱.۵ میلیون تن بار منتقل شده است و یک میلیون تن ظرفیت خالی آن با فعال شدن راه آهن گرگان – اینچه‌برون پوشش داده می‌شود.

به گزارش ايسنا گران پاشا از جابجایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر توسط قطار در سال ۹۴ خبر داد و گفت: انتقال بار از جاده به ریل مورد تاکید مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است و شاهد رشد شش درصدی انتقال بار از مسیر ریلی کشور بودیم

برچسب‌ها:

نظر شما