شناسهٔ خبر: 23335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور:

حفظ هويت بافت تاریخی شیراز با بازآفرينی/ احیای بافت تاریخی شیراز با استفاده از تجارب كارشناسان خارج از کشور

جلسه عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور گفت: بافت تاریخی شیراز که مساحت آن ۳۶۰ هکتار است هویت شهر شیراز است و باید بازآفرینی گردد تا ساکنان آن با شرایط خوبی که در بافت تاریخی بوجود می‌آید این محله‌ها را ترک نکنند و آثار تاریخی و هویت شیراز حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی کشور در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی بیشتر بین گروه مشاورین و طراحان باز زنده سازی بافت تاریخی شیراز و دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه برگزار شد، افزود: در خصوص روند اجرای طرح، بازدیدهای میدانی آغاز شده و تیم ایتالیایی‌ها با همکاری یک تیم ایرانی مشغول جمع آوری داده‌‌ها و اطلاعات اولیه محیطی هستند و ادامه و تصریح کار نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و ارگان‌های مربوطه است.

عشایری اجرای این پروژه برای شهر تاریخی شیراز را یک فرصت بسیار خوب دانست و متذکر شد: استفاده از فرصتی که توسط وزارت راه و شهرسازی و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور فراهم شده و تجارب تیم ایتالیایی‌ها که سابقه و تجارب خوبی در باززنده سازی بافت‌های تاریخی کشورهای دیگر دارند باید مسئولین و دست اندرکاران مدیریت شهری شیراز این قرارداد را یک فرصت بدانند و در جهت انجام و تهیه این طرح نهایت همکاری را با این گروه برای حفظ و احیای شیراز تاریخی انجام دهند.

وی در خصوص حساسیت ویژه وزارت راه و شهرسازی گفت: کارهای بسیار خوبی برای احیای بافت تاریخی شیراز شروع شده و در این پروژه سعی شده با رهنمودهای مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از تجارب خوب مشاورین خارج از کشور و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بویژه از گروه ایتالیایی‌ها که قبلاً سوابق کاری و مطالعاتی در بافت فرسوده تاریخی دارند استفاده شود.

شایان ذکر است که سرگروه تیم ایتالیایی‌ها گزارشی از روند کاری گروه و پیشرفت کار ارائه دادند و مشکلات و موانع کار را بیان و از معاون امور عمرانی استانداری درخواست همکاری بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های دست اندرکار را داشتند.

در پایان رضاییان از سازمان عمران و بهسازی کشور و سازمان میراث فرهنگی کشور خواست تا از هر دو سازمان مدیر استانی مستقر در شیراز برای پروژه فوق مشخص شود تا مستقیماً مشکلات و موانع را پی‌گیری کند تا پروژه در موعد مقرر به اتمام رسد.

نظر شما