شناسهٔ خبر: 23381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت پذيرفت،

نصب ۱۴۲ كیلومتر نیوجرسی سطح محورهای ارتباطی مازندران

سيد محمد نظری رئیس اداره ایمنی، ترافیك و حریم راه‌ها اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران از اقدامات ایمن‌سازی وسیع و گسترده در سطح محورهای ارتباطی استان در قالب نصب نیوجرسی به طول ۱۴۲ كیلومتر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، سیدمحمد نظری با بیان این مطلب افزود: ایمن‌سازی محورهای استان با توجه به تردد بالا و حضور میلیونی گردشگر و مسافر در این استان یكی از برنامه‌های اصلی و مهم كاری این اداره كل است.

وی در ادامه یادآور شد: این اداره كل با بسیج و بكارگیری نیروهای مجرب و كارآمد خود اقدامات وسیع راهداری در قالب حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی استان در سال گذشته به اجرا گذاشته است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌ها این اداره كل در خصوص برنامه‌های اجرایی ایمن‌سازی راه‌های استان تصریح کرد: علاوه بر اقدامات گسترده روكش آسفالت، خط كشی، تامین روشنایی، ساماندهی نقاط پرتصادف و نصب علائم اخطاری و انتظامی، این اداره كل در سال گذشته اقدام به نصب نیوجرسی به طول ۱۴۲ كیلومتر در سطح محورهای استان کرد كه با اجرای آن شاهد كاهش ۲۷ درصدی تصادفات در جاده‌های مازندران بودیم.

وی افزود: محورهای ارتباطی هراز، سوادكوه، ساری _ خزرآباد، ساری _ جویبار و نور _ چمستان _ آمل از جمله محورهایی بودند كه نیوجرسی در آنها نصب شده است.

نظری به تاثیر مثبت اقدامات ایمن‌سازی راه‌ها در كاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقدامات ایمن‌سازی محورها می‌توان با بكارگیری تمهیدات مهندسی كنترل و نظارت، تبلیغات كافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن كاهش سوانح رانندگی برداریم.

نظر شما