شناسهٔ خبر: 2341 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

پژمان:

افتتاح 700 هزار واحد مسکن مهر امسال هدفگذاری شده است

سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این وزارتخانه برای بهره برداری از 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان شنبه در حاشیه دیدار از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت در اهواز به ایرنا گفت: از مجموع مسکن‌هایی که ساخت آن‌ها با عنوان مسکن مهر آغاز شده بیش از 50 درصد آن در کشور به بهره برداری رسیده و بقیه هم در مراحل مختلف احداث قرار دارند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی مصمم است تمام پروژه‌های مسکن مهر که در دست ساخت است هر چه زودتر تمام شود اما از آنجایی که این پروژه‌ها تماما دولتی نیست و بخشی از آن به خود مردم مربوط می‌شود ،برنامه‌ریزی قطعی اتمام ساخت آن توسط دولت را با مشکل روبرو کرده است. 

پژمان افزود: مردم به عنوان یک رکن مسکن مهر باید مابقی مانده سهم آورده خود را پرداخت کنند تا از پشتیبانی دولت در این زمینه برخوردار شوند و مسکن مهر آنان زودتر به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت مدرسه و مسجد را برای مسکن مهر می‌سازد و برخی خدمات را تامین می‌کند و این به مثابه آن نیست که دولت دخالتی در این پروژه داشته باشد.

وی افزود: از جمله این پروژه‌ها مسکن مهر دو هزار واحدی نفت در اهواز است که مدت زیادی است که متوقف شده است.

پژمان گفت: در این پروژه عده زیادی منابعی را در اختیار پروژه قرار داده بودند و توقع و انتظار می‌رفت امروز در خانه‌های خود ساکن شوند اما به دلایل مختلف دچار رکود و توقف شده بود که این توقف در دولت قبلی رقم خورده است.

وی افزود: با تشریک مساعی با شرکت نفت و این توجیه که واحدهای این پروژه به طور عمده متعلق به کارکنان نفت است شاهد تحرک و جنب و جوش و پیشرفت قابل قبول پروژه هستیم و امید می‌رود نخستین مرحله آن که 400 واحد است اردیبهشت ماه و 600 واحد دیگر چهار ماه بعد و مابقی تا پایان سال آینده تحویل داده شود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: برنامه‌ای قطعی برای افزایش وام های مسکن مهر وجود ندارد اما در عین حال افزایش وام در دست بررسی است.

پژمان با اشاره به تصویب افزایش وام های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده گفت: در این زمینه افزایش میزان وام برای کلان شهرها تا 500 میلیون ریال، شهرهای بزرگ 400 میلیون ریال و دیگر شهرها تا 300 میلیون ریال مصوب شده است./

نظر شما