شناسهٔ خبر: 23411 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید و غبارآلود در مناطق غربی کشور/ آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌شود/ احتمال بارش‌های پراکنده در اوایل وقت امشب تهران

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش بادهای شدید و غبارآلود در مناطق غربی کشور خبر داد و گقت: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز به سبب وزش بادهای شدید در دو روز آینده مواج هستند

فریبا گودرزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز نیز در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور شاهد رگبار، رعدو برق و وزش بادهای شدید خواهیم بود.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه شدت بارش‌ها برای ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران و شمال خراسان رضوی خواهد بود گفت: به دلیل بارندگی فراوان در این مناطق احتمال رخداد تگرگ، سیل و آبگرفتگی در این نواحی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور طی دو روز آینده خبر داد و بیان کرد: براساس گزارش‌های موجود بیشترین شدت بارش‌ها برای فردا محدود به استان‌های شمال شرقی کشور خواهد شد. از سویی دیگر برای فردا شب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را برای استان‌های شرقی پیش‌بینی می‌کنیم که در منطقه زابل می‌تواند به شکل طوفان شن و خاک دیده شده و باعث کاهش کیفیت دید نیز شود.

وی همچنین مناطق جنوب و جنوب غربی کشور را برای امروز و فردا همراه با وزش بادهای شدید و غبارآلود اعلام کرد و گفت: در بخش‌های مرکزی کشور نیز برای امشب وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی در ادامه با بیان این مطلب که آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز به سبب همین وزش بادهای شدید در دو روز آینده مواج هستند گفت: تهران نیز در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید بوده و می‌تواند شاهد خیزش گرد و خاک باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از احتمال بارش‌های پراکنده در اوایل وقت امشب در تهران خبر داد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت با ۴ درجه کاهش به ۳۰ درجه و همچنین کمینه دمای فردا صبح برابر با ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام شده است./

نظر شما